Pokračování filmu Thor potvrdilo sílu značky Avengers

Pokračování filmu Thor potvrdilo sílu značky Avengers

Pokračování filmu Thor potvrdilo sílu značky Avengers Zdroj: falcon

Soustrojí Walt Disney-Marvel Comics funguje lépe, než si jeho konstruktéři v roce 2009 dokázali představit. Když Disney ovládl Marvel, málokdo by předpověděl, že to bude nejvýnosnější nákup, který zábavní konglomerát za poslední desetiletí udělal. Díky sérii Avengers tomu tak ale skutečně je. Nejnověji to potvrdil snímek Thor: temný svět.

Americká premiéra snímku o uplynulém víkendu vynesla 86 milionů dolarů. Podle dat serveru Boxofficemojo.com to je o 20 milionů více než první díl řady. „Ohromný úspěch snímku je výsledkem popularity značky Marvel a jejích postav, samozřejmě především těch, které se objevily v sáze Avengers,“ uvedl Andrew Stewart z magazínu Variety.

Nejvýdělečnější snímek loňského roku Avengers (celosvětové tržby 1,5 miliardy dolarů) zpopularizoval postavy jako Thor, Iron Man či Hulk, které již daly vzniknout samostatným filmům. Jejich snímky natočené až po Avengerech ale vydělávají více než ty před uvedením loňského trháku. Zvláště velký rozdíl je mezi druhým a třetím dílem Iron Mana. Druhé pokračování bylo uvedeno v roce 2010 a jeho celosvětové tržby podle Boxofficemojo.com dosáhly částky 624 milionů dolarů. Letošní třetí díl ale utržil více než 1,2 miliardy dolarů. Rozdíl mezi oběma snímky činil 95 procent.

U Thora může být „efekt Avengers“ ještě výraznější. První snímek v roce 2011 utržil celosvětově 450 milionů dolarů. Dvojka má v současnosti na kontě 327 milionů dolarů, přitom je v celosvětové distribuci pouhých deset dní a na klíčových trzích teprve tři dny. Domácí tržby se odborníci odhadnout nepokoušeli. Shodují se, že na neamerických trzích druhý Thor překoná hranici 400 milionů dolarů.