Popularita Maserati v Česku roste. Prodej by měl poprvé překonat stovku

Maserati Levante. Jedna z nejočekávanějších novinek autosalonu, první vůz SUV italské značky. Tenhle rival Porsche Cayenne působí okázale až arogantně. Jméno Levante bylo inspirováno silným severním italským větrem. Pod kapotou luxusního sportovního vozu je na výběr vidlicový tříválcový šestiválec bi-turbo od Ferrari o výkonu 430 koní anebo dvě naftové verze se šestiválcem. Vůz dosahuje maximální rychlosti 260 km/h, má inteligentní pohon všech kol Q4 a základní cena je 1,8 milionu korun. V Evropě se začne prodávat ještě letos.

Maserati Levante. Jedna z nejočekávanějších novinek autosalonu, první vůz SUV italské značky. Tenhle rival Porsche Cayenne působí okázale až arogantně. Jméno Levante bylo inspirováno silným severním italským větrem. Pod kapotou luxusního sportovního vozu je na výběr vidlicový tříválcový šestiválec bi-turbo od Ferrari o výkonu 430 koní anebo dvě naftové verze se šestiválcem. Vůz dosahuje maximální rychlosti 260 km/h, má inteligentní pohon všech kol Q4 a základní cena je 1,8 milionu korun. V Evropě se začne prodávat ještě letos. Zdroj: CTK

Maserati GranTurismo
Maserati GranTurismo
Maserati GranTurismo
Maserati GranTurismo
Maserati
21
Fotogalerie

Prodej nových luxusních vozů Maserati na českém trhu letos vzroste z loňských 64 na více než 100. Zhruba polovinu prodeje bude tvořit nové SUV Levante.

Právě Levante se podle Hudečka podepsalo na růstu odbytu. "SUV jsou v současnosti mezi zákazníky mimořádně oblíbené. Levante navíc nahrává příznivá cena," uvedl ředitel českého zastoupení Maserati Jan Hudeček. Základní cena modelu začíná na zhruba 1,6 milionu korun bez DPH, což je srovnatelné s terénními modely značek, jako jsou Audi a BMW.

Vedle novinky Levante zůstává hlavním prodávaným modelem Maserati Ghibli, jehož cena začíná zhruba 130 tisíc korun pod SUV. Po ukončení prodeje modelu GT je posledním vozem v nabídce Quattroporte. Čekací doba na modely se pohybuje od tří do šesti měsíců podle požadované výbavy. Zájem o první SUV v historii Maserati chce dovozce podpořit i tím, že jeden vůz zapůjčil olympijskému medailistovi, cyklistovi Jaroslavu Kulhavému.

Ze zájmu o SUV těží například Audi, které do října zvýšilo prodej o 29 procent, Mercedes o 58 procent a Bentley díky novému modelu Bentayga prodej na českém trhu letos více než zdvojnásobil.

Dovozcem italských značek Maserati a Ferrari do Česka je společnost Scuderia Praha. Loni se firma po čtyřech letech vrátil k zisku a vykázala profit téměř 16 milionů proti předchozí ztrátě 27 milionů. Tržby stouply o 37 procent na 539 milionů korun.

Majoritu ve Scuderii vlastní od roku 2014 Zdeněk Kubát a Marek Dospiva z Penta Investments. Menšinový podíl má právník Robert Pergl.