Poslední tři roky byly turbulentní, ale pozici na trhu jsme posílili, říká ředitel společnosti epet

Petr Švec, generální ředitel společnosti epet

Petr Švec, generální ředitel společnosti epet Zdroj: E15 Michaela Szkanderová

Epet působí na českém trhu už od roku 2005 a z hlediska dodávaného objemu energií se postupně stal největším alternativním dodavatelem. Díky silnému zázemí a orientaci na postupný růst se mu dařilo i v jinak náročném období posledních let. „Naše společnost generuje každým rokem kladný hospodářský výsledek, což považuji za základní předpoklad pro další rozvoj a budování důvěry u zákazníků,“ říká generální ředitel Petr Švec 

Jak konkurenční je ve vašem oboru české prostředí? Bylo těžké se v něm prosadit?  

I když dochází k postupné konsolidaci trhu, prostředí je stále velmi konkurenční. Očekávám ale, že postupem času bude ubývat menších obchodníků, protože obchodování na trhu je velmi finančně náročné. Pokud chcete růst, potřebujete nejen vlastní finanční zdroje, ale také dostatečné bankovní limity pro různé druhy záruk. Naším cílem nikdy nebyl strmý růst na úkor ziskovosti a kvality služeb. Hodnotu firmy jsme zvyšovali postupně, což nám umožnilo růst i v době vysokých cen, kdy byl tlak na cash flow enormní. Výrazně jsme díky tomu posílili svou pozici na energetickém trhu. 

Pomohla vám v růstu i akvizice společnosti Dobrá Energie? 

Určitě ano. Akvizice Dobré Energie proběhla před dvěma lety a nedávno jsme získali i společnost Gazela Energy. Dohromady tak obsluhujeme téměř 160 tisíc odběrných míst. Pomáhá nám i finanční stabilita silné energetické skupiny EPH, které jsme součástí. Naše společnost generuje každým rokem kladný hospodářský výsledek, což považuji za základní předpoklad pro další rozvoj a budování důvěry u zákazníků. U takzvaných alternativních dodavatelů je přitom tato skutečnost téměř výjimkou.

Jak se vám podařilo a stále daří zvládat události posledních let? 

Poslední tři roky byly velice turbulentní. Dařilo se nám zejména díky už zmíněnému zázemí skupiny EPH a vyplatil se nám také náš přístup k budování portfolia. Nesnažili jsme se dosáhnout co nejvyššího počtu odběrných míst, důraz jsme kladli hlavně na ziskovost, trvalý růst hodnoty firmy a eliminaci tržního rizika. Covidové období nás v podstatě přinutilo změnit produktovou nabídku. Bylo to patrné zejména u velkoodběru, tedy v oblasti dodávek pro firemní sektor. Díky tomu jsme eliminovali dopady na společnost v období velkého růstu cen. Poslední dva roky jsme rostli také v oblasti maloodběru, kde jsme posilovali vlastní prodejní kanály a pomohly nám i zmiňované akvizice. 

K tomu je jistě potřeba i dobrý marketing. Jaké kroky v této oblasti podnikáte? 

V rámci naší dlouhodobé marketingové strategie chceme zvyšovat rozpoznatelnost naší značky a odlišit se od konkurence na českém energetickém trhu. Proto jsme loni na jaře představili i nového maskota, fialového Goriláka Gustava, který je od té chvíle s naší značkou spojován. S Gustavem se můžete setkat nejen ve všech našich komunikačních kanálech, tedy na webových stránkách nebo sociálních sítích, ale i naživo na sponzorských akcích společnosti, například v létě na Sázavafestu.

Jaké další akce kromě Sázavafestu sponzorujete a podle čeho si je vybíráte?  

Sázavafest podporujeme už mnoho let. Kromě toho jsme sponzorem AC Sparta Praha, jednoho z největších fotbalových klubů v Česku, a loni v červnu jsme se stali hlavním obchodním partnerem klubu SK Sigma Olomouc. V letošním roce budeme opět podporovat F.O.O.D. piknik na Ladronce a také se chceme soustředit na řadu CSR aktivit. Jedním z našich klíčových partnerů při jejich realizaci bude právě AC Sparta Praha.

Petr Švec

Už desátým rokem působí jako generální ředitel společnosti epet, která je dnes společně se svou dceřinou společností Dobrá Energie s.r.o. z hlediska celkového dodávaného objemu energií největším alternativním dodavatelem elektřiny a plynu v Česku.