PRE zlevní dvouleté smlouvy. Platby za úvazky na dobu neurčitou nezmění

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Martin Pinkas, Euro

Pražská energetika (PRE) zlevní pro příští rok silovou elektřinu v průměru o 2,5 procenta. Z poklesu však budou profitovat jen zákazníci se smlouvami, které fixují cenu elektřiny na období zpravidla dvou let. „U smluv na dobu neurčitou, kterou má zhruba čtyřicet procent zákazníků, bude cena silové elektřiny na úrovni letošního roku,“ říká Zdeněk Smetana, ředitel prodeje PRE.

Pro spotřebitele bez fixované ceny přišla PRE s produktem Komfort+Neo, který na dva roky bude garantovat, že elekřina nezdraží. Zároveň zaručí cenu silové elektřiny v průměru o 5,5 procenta nižší ve všech tarifech, než je letošní cena u smluv na dobu neurčitou. Stálý plat za odběrné místo bude proti standardnímu ceníku o 10 korun měsíčně nižší, tedy 69 korun.

„K vytváření těchto garantovaných produktů na dobu určitou nás dotlačila konkurence. Navíc lidé už automaticky očekávají, že jim nabídneme smlouvu s dvouletou fixací ceny,“ vysvětluje Pavel Elis, předseda představenstva PRE.

S podobnou nabídkou přišel už v říjnu ČEZ. Program Garant sníží na dva roky cenu elektřiny při podpisu dvouleté smlouvy o deset procent proti ceně běžného programu Comfort. I ČEZ argumentuje, že chce domácnosti ochránit před budoucím růstem ceny elektřiny.

K vytváření těchto garantovaných produktů na dobu určitou nás dotlačila konkurence

Obchodník Yello, který je dcerou PRE působící mimo Prahu, zatím s vyhlášením ceníku čeká, až Energetický regulační úřad (ERÚ) vyhlásí regulované ceny na příští rok. Podobně vyčkávají i další obchodníci. ERÚ nedávno odhadl, že příští rok by celkové ceny elektřiny mohly klesnout o 2,5 procenta.

„Čekáme na ceníky ostatních dodavatelů, abychom na ně mohli reagovat. Garantujeme, že budeme levnější než dominantní dodavatelé,“ tvrdí Michal Kulig, ředitel Yello. Jeho firma nyní dodává elektřinu na osm tisíc odběrných míst. Smlouvy však už uzavřela s 15 tisíci zákazníky. U poloviny čeká, až jim vyprší stávající smlouva.

Nejvíce se značce Yello daří na severní a jižní Moravě. Přírůstky jejich klientů mají pomoci vykompenzovat případné ztráty pražských zákazníků mateřské PRE.