Přežití dvanáctiválcového motoru si vyžádalo obrovské úsilí, tvrdí Ferrari

Ferrari 12Cilindri

Ferrari 12Cilindri Zdroj: Ferrari

Ferrari 12Cilindri
Ferrari 12Cilindri
Ferrari 12Cilindri
Ferrari 12Cilindri
Ferrari 12Cilindri
13 Fotogalerie
Daniel Fuglevič
Diskuze (0)

Do nejnovější evoluce atmosférického motoru V12 vložilo Ferrari takové prostředky, že jednoduché nasazení turbodmychadel a snížení objemu prý nepřipadá v dohledné době v úvahu.

Článek vyšel na Auto.cz.

Od Lamborghini přišla nedávno zpráva, že svůj dvanáctiválec bude držet v produkci, dokud to jen bude možné. Obdobně vyhraněný názor na svou tradiční techniku má vcelku očekávatelně i Ferrari. V rozhovoru s britským Autocarem vedení značky v podstatě zavrhlo možnost přeplňovaní motoru V12. A má pro to jasný důvod.

S příchodem nejnovějšího dvanáctiválcového super-GT 12Cilindri se opět mluví o oslavě velkého atmosférického motoru, který je dnes v automobilovém průmyslu obecně ohroženým druhem. Ferrari nicméně do vývoje evoluční 6,5litrové jednotky z předchůdce 812 Superfast vložilo opravdu rozsáhlé prostředky, právě aby vyhovělo nadcházejícím emisním normám a značka se nemusela schýlit k přeplňování turbodmychadly.

Video placeholder
Ferrari 12Cilindri • Zdroj: Ferrari

„Úsilí, které bylo na tomto motoru vynaloženo, aby zůstal výkonný a vyhovoval legislativě, je naprosto ohromující, což je pravděpodobně jeden z důvodů, proč dnes do motorů V12 již mnoho výrobců neinvestuje,“ sdělil obchodní ředitel Ferrari Enrico Galliera. Dokud je tedy možné V12 v této specifikaci prodávat po celém světě, bude v tom dle Galliera značka pokračovat.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Začít diskuzi