Přežití dvanáctiválcového motoru si vyžádalo obrovské úsilí, tvrdí Ferrari
Do nejnovější evoluce atmosférického motoru V12 vložilo Ferrari takové prostředky, že jednoduché nasazení turbodmychadel a snížení objemu prý nepřipadá v dohledné době v úvahu.
Článek vyšel na Auto.cz.
Od Lamborghini přišla nedávno zpráva, že svůj dvanáctiválec bude držet v produkci, dokud to jen bude možné. Obdobně vyhraněný názor na svou tradiční techniku má vcelku očekávatelně i Ferrari. V rozhovoru s britským Autocarem vedení značky v podstatě zavrhlo možnost přeplňovaní motoru V12. A má pro to jasný důvod.
S příchodem nejnovějšího dvanáctiválcového super-GT 12Cilindri se opět mluví o oslavě velkého atmosférického motoru, který je dnes v automobilovém průmyslu obecně ohroženým druhem. Ferrari nicméně do vývoje evoluční 6,5litrové jednotky z předchůdce 812 Superfast vložilo opravdu rozsáhlé prostředky, právě aby vyhovělo nadcházejícím emisním normám a značka se nemusela schýlit k přeplňování turbodmychadly.

„Úsilí, které bylo na tomto motoru vynaloženo, aby zůstal výkonný a vyhovoval legislativě, je naprosto ohromující, což je pravděpodobně jeden z důvodů, proč dnes do motorů V12 již mnoho výrobců neinvestuje,“ sdělil obchodní ředitel Ferrari Enrico Galliera. Dokud je tedy možné V12 v této specifikaci prodávat po celém světě, bude v tom dle Galliera značka pokračovat.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!