Prodej aut má v Česku zpomalit, Korejci chtějí dohnat Škodu

„Na mnoha klíčových trzích očekáváme zpomalení růstu v druhé polovině roku 2012 a první polovině 2013. Nezaměstnanost, klesající důvěra spotřebitelů a vysoká míra nejistoty mají negativní dopad na prodeje automobilů v Evropě,“ uvedl šéf pražské pobočky Roland Berger Roland Zsilinszky.
Hlavní hráči na trhu, tedy VW Group včetně Škody, Hyundai Group a Renault-Nissan Group, ale přesto oznámili globální růstové plány. Například Kia, která patří do skupiny Hyundai, se nově zaměřuje na firemní zákazníky s vozovým parkem o třech až sedmi vozech a v roce 2012 chce dosáhnout pětiprocentního růstu.
Skupina Hyundai se chce měřit hlavně s jedničkou na českém trhu – Škodou. Jako cíl si vytyčila výrazně snížit náskok mladoboleslavské automobilky.
Škoda těží ze zájmu firem
Nejistota ohledně ekonomického vývoje a rostoucí tlak na ceny dělá vrásky také evropským automobilovým dealerům. V Německu klesl počet dealerů od roku 2006 o pět procent, v Česku se zatím drží – v tomto období se jejich počet o čtvrtinu zvýšil.
„Objem prodejů zákazníkům s velkými vozovými parky hraje nadále významnou roli v celkovém výkonu dealerské sítě. A silná pozice v tomto segmentu je jedním z důležitých faktorů, proč jsou Škoda a VW jasnými leadery na českém trhu. A to i přesto, že Hyundai, Peugeot a Kia v letech 2010 a 2011 vydaly na reklamu na jeden prodaný vůz třikrát více než Škoda,“ uvedl Zsilinszky.
Tuzemská výroba aut je podle ředitele Sdružení automobilového průmyslu Antonína Šípka stále mírně nad loňským rokem, v příštích měsících by měl ale nastat obrat. „Celé první pololetí roku 2013 bude velmi složité a ještě ve třetím čtvrtletí se situace zřejmě nezlepší. V tuto chvíli si myslím, že světlo na konci tunelu by se mohlo objevit v posledních měsících příštího roku,“ uvedl pro server Aktuálně.cz. Češi podle něj nákup nových aut odkládají, nebo spíše pořídí levnější ojetinu.