Prodej klesá. Krize již dolehla i na Škodu Auto

Škoda Octavia

Škoda Octavia Zdroj: ctk

Po úspěšných letech začíná pokles zájmu zaznamenávat i Škoda Auto. V lednu klesl největší tuzemské automobilce prodej o 7,8 procenta na 69 500 aut. Pokles však není tak dramatický, protože se jedná o srovnání s loňským lednem, který byl pro automobilku rekordní.

Automobilka za lednovým sníženém odbytu vidí především klesající prodeje na evropských trzích. V západní Evropě Škoda prodala 26,5 tisíce aut, což bylo meziročně o 2800 aut méně. Ve východní Evropě firma v lednu zákazníkům dodala přes 6200 aut, což je meziroční propad o 1500. Ve střední Evropě se pak o 1300 vozů méně než loni v lednu. Ochlazení také zaznamenal i tuzemský trh. Ten poklesl na 3700 aut.

Ne všude ale objem prodaných vozů klesal. Výjimku tvoří například Německo, což je pro Škodu Auto druhý největší trh. Tam firma zaznamenala růst o 0,2 procenta na 8900 aut. Automobilka zároveň zvýšila svůj tržní podíl na téměř 4,7 procenta. Zvýšený odbyt zaznamenala i v Británii, kde se ve srovnání s loňským lednem prodalo 4300 aut, to je o 18,5 procenta více. V Dánsku vzrostl odbyt o 37,4 procenta na 800 vozů, v Rakousku o 19 procent na 2400 aut. Nárůst Škoda zaznamenala na trzích v Číně, kam česká automobilka dodala 21,6 tisíc aut, což je o 800 vozů více než v lednu 2012.

Lednový pokles prodejů není až tak překvapující, rok 2012 byl totiž pro Škodu Auto rekordní, když prodala 939 200 aut, z toho v lednu 75 400, což bylo meziročně o 10,2 procenta více. Do roku 2018 chce Škoda zvednout roční prodej na 1,5 milionu aut.