Prodeje aut v Česku dál rostou. V lednu stouply o 15 procent

Škoda Octavia RS (ilustrační foto)

Škoda Octavia RS (ilustrační foto) Zdroj: CC BY-NC-ND 2.0: Martin Grill via Flickr

pav , ČTK
Prodej nových osobních aut se v lednu meziročně zvýšil o 15 procent na 15 727 vozů. Pokračoval tak pozitivní trend z minulého roku. První místo tradičně drží mladoboleslavská Škoda s podílem 32 procent. Druhý je Volkswagen, třetí Hyundai, uvedl Svaz dovozců automobilů (SDA).

Škoda Auto zvýšila prodej o 14,6 procenta na 5054 vozů, následuje Volkswagen s růstem prodeje o 34 procent na 1749 aut a třetí skončila Hyundai, která rostla o dvě pětiny na 1570 prodaných vozů. Pětici nejprodávanějších doplňují Ford a Dacia.

Po delší době se ale zvýšil i dovoz ojetých vozů, a to o téměř 17 procent na 9964 aut. Z toho 44 procent vozů bylo starších deseti let.

Registrace osobních vozů v Česku (01/2015)Registrace osobních vozů v Česku (01/2015) | http://portal.sda-cia.czRegistrace osobních vozů v Česku

Odbyt lehkých užitkových automobilů vzrostl oproti loňskému roku o 14 procent na 1057 vozů. První skončil Peugeot, druhý Volkswagen a třetí je Ford. Následují Renault a Fiat. Registrace nákladních vozidel vzrostly o 1,87 na 764 vozů. Nejvíc prodaly značky Mercedes, MAN a Scania.

Prodej autobusů klesl o 51 procent na 56 vozů. Vývoj v této kategorii je závislý na vypisování dotací na obnovu parku veřejné hromadné dopravy. Prodej motocyklů se zvýšil o osm procent na 506 strojů. První je CF Moto, následuje Honda a Maxon.

Médea: Hyundai je dvojkou na českém trhu
Rostoucí prodeje aut v Česku potvrzuje i společnost Médea Research. Nejprodávanějšími značkami byla v lednu Škoda (4 823 vozů, nárůst o 16,3 procenta). Druhé místo však podle Médey obsadil korejský Hyundai (1 540, nárůst o 39,5 procenta) a teprve až třetí byl Volkswagen (1295 vozů, nárůst o 15,8 procenta).
Médea Research patří mezi firmy mediální agentury Médea. Automobilka Hyundai je v Česku klientem agentury Médea.