Prodeje aut v Česku dál rostou. V lednu stouply o 15 procent
Škoda Auto zvýšila prodej o 14,6 procenta na 5054 vozů, následuje Volkswagen s růstem prodeje o 34 procent na 1749 aut a třetí skončila Hyundai, která rostla o dvě pětiny na 1570 prodaných vozů. Pětici nejprodávanějších doplňují Ford a Dacia.
Po delší době se ale zvýšil i dovoz ojetých vozů, a to o téměř 17 procent na 9964 aut. Z toho 44 procent vozů bylo starších deseti let.
Registrace osobních vozů v Česku (01/2015) | Registrace osobních vozů v Česku
Odbyt lehkých užitkových automobilů vzrostl oproti loňskému roku o 14 procent na 1057 vozů. První skončil Peugeot, druhý Volkswagen a třetí je Ford. Následují Renault a Fiat. Registrace nákladních vozidel vzrostly o 1,87 na 764 vozů. Nejvíc prodaly značky Mercedes, MAN a Scania.
Prodej autobusů klesl o 51 procent na 56 vozů. Vývoj v této kategorii je závislý na vypisování dotací na obnovu parku veřejné hromadné dopravy. Prodej motocyklů se zvýšil o osm procent na 506 strojů. První je CF Moto, následuje Honda a Maxon.
Médea: Hyundai je dvojkou na českém trhu |
---|
Rostoucí prodeje aut v Česku potvrzuje i společnost Médea Research. Nejprodávanějšími značkami byla v lednu Škoda (4 823 vozů, nárůst o 16,3 procenta). Druhé místo však podle Médey obsadil korejský Hyundai (1 540, nárůst o 39,5 procenta) a teprve až třetí byl Volkswagen (1295 vozů, nárůst o 15,8 procenta). |
Médea Research patří mezi firmy mediální agentury Médea. Automobilka Hyundai je v Česku klientem agentury Médea. |