Prodeje Porsche lámou díky zámoří rekordy. Nový Macan má zajistit další růst

Porsche, které je stejně jako česká Škoda Auto součástí Volkswagenu, zaznamenalo loni nejsilnější nárůst ve Spojených státech a v Číně, kde si cestu k zákazníkům našlo o pětinu víc vozů než v roce 2012.
Firma zároveň vidí velký potenciál v novém, kompaktním SUV Porsche Macan, které přijde na trh v dubnu. Společnost očekává, že se díky němu v USA a Číně udrží silná poptávka i letos. Současně doufá v mírný nárůst v Evropě, kde prodává necelou třetinu aut.
Výzkumná agentura IHS Automotive s odvoláním na poptávku právě po novém modelu Macan dokonce tvrdí, že cíl Porsche zvýšit dodávky na víc než 200 tisíc vozů, který byl naplánován na rok 2018, by mohla automobilka dosáhnout již letos.
„Velmi pozitivní“ ohlas od klientů na vozy Macan zmínil podle agentury Reuters šéf Porsche Matthias Mueller. Firma prý díky této zpětné vazbě uvažuje, že vyrobí přes 50 tisíc kusů nového modelu, což byla původně stanovená kapacita továrny v německém Lipsku na celý rok.
Volkswagen stoprocentně ovládl Porsche loni. To se na celkovém provozním zisku mateřského koncernu, který za první tři čtvrtletí loňského roku dosáhl 8,5 miliardy eur, podílelo už víc než pětinou.
Součástí německého koncernu jsou také značky Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini nebo Seat. Luxusní divize Bentley tento týden oznámila, že loni zvýšila prodej o 19 procent na rekordních 10 120 vozů.