První trolejbus pro Sofii testují v Plzni

V ulicích Plzně se na začátku prosince při zkušebních jízdách objevil první z nových trolejbusů, které vyrábí pro hlavní město Bulharska Škoda Electric. Plzeňská společnost bude vozidlo expedovat do Sofie po dokončení testovacích jízd, a to ještě před Vánoci. V příštím roce má pak následovat premiérový trolejbus dalších 49 vozů.

V ulicích Plzně se na začátku prosince při zkušebních jízdách objevil první z nových trolejbusů, které vyrábí pro hlavní město Bulharska Škoda Electric. Plzeňská společnost bude vozidlo expedovat do Sofie po dokončení testovacích jízd, a to ještě před Vánoci. V příštím roce má pak následovat premiérový trolejbus dalších 49 vozů. Zdroj: ctk

V plzeňských ulicích se na začátku prosince při zkušebních jízdách objevil první z nových trolejbusů, které vyrábí pro hlavní město Bulharska Škoda Electric.

Škodovka vyrobí pro dopravní podnik v bulharském hlavním městě padesát trolejbusů za 700 milionů korun. Sofie si objednala osmnáctimetrové nízkopodlažní kloubové trolejbusy. Vozidla v modrožlutých barvách jsou vybavené pomocným dieselagregátem, takže mohou jet i mimo elektrické vedení.

Škoda Electric uzavřela kontrakt letos v červnu na základě vítězství ve výběrovém řízení, které loni vyhlásil sofijský dopravní podnik. Firma v tendru porazila konkurenty z Ukrajiny a Ruska. Projekt dodávek nových trolejbusů pro Sofii je realizován s pomocí Evropské unie.

Podle Karla Majera, ředitele divize Trolejbusy Škody Electric, se firmě v Bulharsku v poslední době daří. „Získali jsme zde nejen kontrakt na 50 vozů pro Sofii, ale i další zakázku na sto vozidel za 1,2 miliardy korun. Tu sice zastřešuje bulharské město Burgas, ale trolejbusy budou v rámci kontraktu dodány rovněž do Varny, Stare Zagory a Plevenu,“ řekl Majer. Kromě Bulharska budou nové české trolejbusy k vidění také například v lotyšské Rize nebo Bratislavě. Škoda Electric letos uzavřela kontrakty na trolejbusy za celkem 5,4 miliardy korun.

Škoda Electric
Společnost je největším evropským výrobcem trolejbusů. Dodává je například do maďarského Szegedu, uzbeckého města Urgenč a Říma. Za dobu existence trolejbusové výroby dodala Škodovka vozy nejen do Evropy, ale i do Asie nebo Severní Ameriky.
Škoda Electric se 760 zaměstnanci loni utržila 3,3 miliardy korun, meziročně zhruba o desetinu více. Loňský čistý zisk činil 607 milionů korun, o rok dříve to bylo 700 milionů korun. Letos plánuje podnik tržby téměř čtyři miliardy korun.