Růst prodeje automobilů v Číně se v únoru zastavil

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: CC BY-NC-ND 2.0: Yannick Soler via Flickr

Prodej automobilů v Číně se v únoru meziročně snížil o 0,2 procenta na 1,59 milionu vozů, v lednu přitom o 7,6 procenta vzrostl. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnilo Čínské sdružení výrobců automobilů (CAAM). Vývoj prodeje v prvních dvou měsících roku nicméně bývá silně ovlivněn termínem oslav nového lunárního roku.

Letošní únor měl kvůli těmto oslavám nižší počet pracovních dnů než loni, kdy oslavy připadly na leden. Souhrnný prodej za leden a únor letos meziročně stoupl o 4,3 procenta, upozorňuje agentura Reuters.

Sdružení CAAM v lednu předpovědělo, že v celém letošním roce by se měl prodej aut v Číně zvýšit o sedm procent na 25,1 milionu. Celoroční tempo růstu by podle této prognózy mělo zůstat zhruba na loňské úrovni.

Čína v roce 2009 díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa. V poslední době má ale na poptávku v Číně negativní dopad zpomalování růstu tamní ekonomiky. Loni podle dřívějších údajů CAAM růst prodeje aut zpomalil na méně než sedm procent z téměř 14 procent v roce 2013.