Šéfem Škody Auto se od listopadu stane Bernhard Maier z Porsche | E15.cz

Šéfem Škody Auto se od listopadu stane Bernhard Maier z Porsche

Bernhard Maier
Bernhard Maier
• 
ZDROJ: CTK

ČTK

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Nový předseda představenstva automobilky Škoda Auto Bernhard Maier se ujme funkce 1. listopadu. Bude důsledně prosazovat další rozvoj značky. Škoda to dnes oznámila v tiskové zprávě. Změna souvisí s personálními pohyby v koncernu Volkswagen kvůli skandálu kolem obcházení emisních testů.

Dosavadní člen představenstva Porsche AG pro prodej a marketing Maier nahradí stávajícího šéfa Škody Winfrieda Vahlanda, který po pěti letech v čele automobilky nově povede aktivity koncernu Volkswagen v USA, Kanadě a Mexiku.

Škodu podle vyjádření Vahlanda v dopise zaměstnancům čeká rozšiřování modelové palety v SUV segmentu s robustními vozy. „Firma je v dobré kondici a připravená na budoucnost. Jsem rád, že s Bernhardem Maierem leží další vývoj značky v těch nejlepších rukou,“ napsal.

Vyučený automechanik

Maier je od mládí úzce spjat s automobily. Nejdříve se vyučil automechanikem a pak pokračoval ve studiu podnikové ekonomiky v německém Calw. Po angažmá u firmy Nixdorf nastoupil v roce 1988 do prodejní organizace společnosti BMW AG, kde zastával různé řídící funkce na domácím trhu i v zahraničí. V červnu 2001 přestoupil k Porsche AG a vedl aktivity domácí prodejní organizace. V roce 2010 se v Porsche stal členem představenstva.

V čele Škody bude navazovat na výrazný růstový trend, který nastartoval Vahland. Škoda v současnosti vyrábí přes jeden milion aut ročně a dodává je na více než 100 trhů. „Nebylo to pro mne snadné rozhodnutí převzít po více než pěti tvořivých, úspěšných a krásných letech nové úkoly v koncernu. Škoda je něco naprosto výjimečného. Základem této výjimečnosti je velká škodovácká rodina, stejně jako síla a dynamika této značky,“ uvedl Vahland.

Širší změny

Na Škodu dopadly změny v rámci koncernu VW, které spustil skandál kolem obcházení homologačního měření emisí u některých koncernových motorů TDI v USA. Koncern později přiznal, že jde celkem o 11 milionů motorů po celém světě včetně Evropy. V Německu se týká 2,8 milionu vozů.

Motory EA 189 se přitom montovaly i do starších modelů škodovek. Skandál vypukl minulý pátek, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) Volkswagen obvinila, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku.

Aktivity Volkswagenu v samotných Spojených státech nadále povede Michael Horn, který se stal kvůli aféře terčem kritiky. Ve středu v důsledku skandálu odstoupil generální ředitel Volskwagenu Martin Winterkorn. Na jeho místo dnes firma jmenovala Matthiase Müllera, který dosud řídil značku Porsche.

Škoda zatím počet aut s problematickým motorem neoznámila a ani zastoupení koncernu VW neoznámilo, kolik takových aut v Česku prodalo. Podle údajů Svazu dovozců aut se v letech 2009 až 2013, kdy se motory měly do různých modelů nejvíce montovat, se v ČR prodalo přes 150 tisíc dieselových vozů Škoda a VW.

Softwarová úprava motoru se týká jen homologačních testů, nemá vliv na běžný provoz vozu a neprojeví se ani při běžném měření emisí na STK.

Bernhard Maier (55)
Maier byl od dubna 2010 členem představenstva divize Porsche pro prodej a marketing. K této divizi přestoupil v červnu 2001 a vedl tu aktivity domácí prodejní organizace.
V tomto období se mu povedlo úspěšně uvést na trh dvě nové modelové řady: V roce 2002 to byl sportovní užitkový vůz Cayenne a vloni Porsche Panamera.
Maier se narodil 29. prosince 1959 v Gmündu. Po vyučení automechanikem v roce 1979 studoval podnikovou ekonomiku ve městě Calw nedaleko Stuttgartu.
Poté pracoval ve firmě Nixdorf v oddělení informačních technologií a v roce 1988 nastoupil do prodejní sekce automobilky BMW, kde zastával do roku 2001 různé vedoucí pozice v Německu i v zahraničí.

Autor: ČTK

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah