Šest válců pohání motorky již téměř padesát let

Na konci šedesátých let uvedla Honda model CB 750 Four, který se svým řadovým čtyřválcem nastavil zcela nové standardy v poskytovaných jízdních výkonech a ve srovnání s většinou evropské produkce i kvalitou zpracování, kterou je minimálně o třídu převyšoval.
Právě tento čtyřválec stál na počátku moderní éry vývoje a výroby motocyklů a do jisté míry se stal spouští v honbě za nejvýkonnějším strojem, do níž se zapojily především japonské a italské značky.
Sedmdesátá léta přinesla celou řadu dnes více či méně legendárních motorek, z nichž k těm nejobdivovanějším patří řadové šestiválce značek Benelli, Honda a Kawasaki, které nabídly úžasný vzhled a v případě japonských strojů i ohromující výkon. Zároveň ovšem předvedly, že tímto směrem cesta ke špičkovému sportovnímu motocyklu nevede, protože je byly schopny pokořit lehčí a lépe ovladatelné čtyřválce a dvouválce, dosahující ve výsledku jen o málo menších výkonů.