Škoda Auto poprvé naznačila, jak bude vypadat její nové SUV

Škoda Auto ukázala první skicy velkého sportovně-užitkového modelu (SUV) se třemi řadami sedadel. Designová studie VisionS, která předznamenává podobu sériového vozu, bude k vidění na autosalonu v Ženevě v březnu

Škoda Auto ukázala první skicy velkého sportovně-užitkového modelu (SUV) se třemi řadami sedadel. Designová studie VisionS, která předznamenává podobu sériového vozu, bude k vidění na autosalonu v Ženevě v březnu Zdroj: ctk

Škoda Auto ukázala první skicy velkého sportovně-užitkového modelu (SUV) se třemi řadami sedadel. Designová studie VisionS, která předznamenává podobu sériového vozu, bude k vidění na autosalonu v Ženevě v březnu
Škoda Auto ukázala první skicy velkého sportovně-užitkového modelu (SUV) se třemi řadami sedadel. Designová studie VisionS, která předznamenává podobu sériového vozu, bude k vidění na autosalonu v Ženevě v březnu
2
Fotogalerie
Škoda Auto ukázala první skicy velkého sportovně-užitkového modelu (SUV) se třemi řadami sedadel. Designová studie VisionS, která předznamenává podobu sériového vozu, bude k vidění na autosalonu v Ženevě v březnu.

Studií VisionS Škoda poprvé ukazuje, jak by mohlo vypadat nové SUV, jež bude prostorově větší než úspěšný kompaktní model Škoda Yeti. Automobil bude mít délku 4,7 metru, šířku 1,91 metru a výšku 1,68 metru.

Svými rozměry se podobá například Audi Q5, které je o sedm centimetrů kratší. Podle motoristického redaktora serveru Aktuálně.cz Radka Pecáka budou ale hlavními konkurenty vozu zejména Honda CR-V nebo Ford Kuga.

Všechny hrany a tvary jsou čistě a ostře tvarované. Vnější vzhled zvýrazňují krystalické designové prvky. Kapota je výrazně plasticky tvarovaná, její hrany směřují k logu značky. Široká maska a čtyři vysoko umístěné a klínovitě tvarované světlomety využívají techniku LED.

Podél celého boku se táhne ostrá linie. Blatníky dostaly offroadově hranaté výřezy pro kola, mohutně tvarované boky zase charakteristické prolisy v úrovni kol. Klesající linie střechy s dlouhým spoilerem na konci přechází v ostře zakončenou záď. Zezadu zaujme působivě tvarovaný nárazník s difuzorem a velkými integrovanými koncovkami výfuků. Pod nízkým zadním oknem je logo značky a nízké, dynamicky tvarované, koncové svítilny s krystalickým vzhledem ve tvaru písmene C.

Sériová výroba nového modelu Škody by měla začít v závodě v Kvasinách v druhé polovině roku. Představení finální podoby vozu se čeká na autosalonu v Paříži v září a na trh by se měl dostat na přelomu letošního a příštího roku. Prvním trhem má být tradičně Česko, dále pak Německo a další země. V Číně, kde se čekají největší prodejní objemy, se má začít vyrábět v příštím roce.

„Škoda se velkým SUV trefila do doby, kdy je o tento typ vozů rostoucí zájem. Díky uvolněnějším pravidlům by se mohl stát i oblíbenou volbou firemních flotil,“ dodal Pecák s tím, že základní cenu odhaduje blízko modelu Superb. Měla by být určitě nižší než 700 tisíc korun, dodal.

Podobně jako u nového SUV Škoda před dvěma lety představila designovou studii VisonC, která naznačila, jak bude o rok později vypadat nová generace Superbu.

Škoda nedávno oznámila, že nebude pokračovat v nástupci modelu Roomster a zaměří se na rozšiřování skupiny vozů SUV, o které je na trhu zájem. Automobilka má v této kategorii zatím jediný model Yeti, kterého loni prodala 99.500 kusů. V budoucnu by mohla na základě velkého SUV Škody vzniknout karosářská varianta kupé určená zejména pro čínský trh a počítá se i s hybridním pohonem. Hovoří se také o malém crossoveru s menšími rozměry, než má Yeti.