Škoda Electric má další domácí zakázku, Plzni dodá 33 trolejbusů
Obyvatelům a návštěvníkům Plzně slouží nyní kloubové vysokokapacitní „dlouhé“ vozy typů Škoda 25 a 27Tr, které měří 18 metrů, a dvanáctimetrová vozidla typů Škoda 24 a 26 Tr. „Nová vozidla jsou prvními, která budou mít v Plzni bateriový pomocný pohon (umožňuje jízdu vozu mimo trakční vedení),“ řekl obchodní manažer plzeňské firmy Radek Kapr.
Vozy budou plně nízkopodlažní s informačním a odbavovacím systémem. Snazší nástup a výstup pasažérů je umožněn pomocí hydraulického naklonění vozu k hraně chodníku.
V Plzni jezdí přes 80 vozidel, všechna se vyrobila ve Škodovce. Ta v poslední pracovala na řadě exportních zakázek. Dokončila například dodávku flotily 120 trolejbusů pro Bratislavu, významně se podílela na 49 vozidlech do Boloni a 25 vozech do mexické Guadalajary. Aktuálně vyrábí například trolejbusy pro Rigu a Prešov.
Škoda Electric má zhruba 800 zaměstnanců a její tržby se pohybují mezi pěti až šesti miliardami korun. Loni prodala přes 250 trolejbusů, předloni to bylo rekordních 298 vozů. Vyrábí ještě dva typy nových bateriových elektrobusů a umí také hybridbus a vodíkový autobus.