Škoda Transportation dodá drahám vlaky pro dálkovou dopravu
„Jde o velký a velmi důležitý projekt. Nové vlaky se budou montovat ve Škodě Vagonka, plzeňský závod dělá kompletní podvozky a trakci. Oproti RegioPanterům budou mít hodně změn uvnitř vozů, novinkou je automatické vedení vlaků a zvenku bude méně dveří,“ uvedl šéf Škody Transportation Tomáš Ignačák.
Škoda věří v další zakázky, dráhy hledají jméno
Škodovka tak bude mít v portfoliu nejen produkt pro regionální železniční dopravu, ale také pro dálkovou, která se rozvíjí ve všech evropských zemích. Vlaky se dají využít také pro mezistátní dopravu. Škodovka věří tomu, že na první kontrakt navážou další zakázky, nejen od ČD. Podle Ignačáka není problém vlaky rozšířit na více i méněvozové.
ČD spolu s výrobcem vyhlásily anketu na pojmenovávání nových vlaků. „Je o to velký zájem. Je tam přes 2000 nápadů za poměrně krátkou dobu a bude z čeho vybírat,“ uvedl ředitel.
Dráhy odeberou dalších 11 RegioPanterů
ČD minulý měsíc oznámily, že odeberou ze Škody Vagonka v příštích letech dalších až 11 elektrických dvouvozových RegioPanterů. Hodnota kontraktu je 1,2 miliardy korun. První dva regionální vlaky by měly ČD objednat letos a mohly by jezdit už koncem roku na Ostravsku. Platnost podepsaného rámcového kontraktu je 48 měsíců; ČD budou objednávat vlaky podle potřeby.
Galerie: Jak vypadá RegioPanter
Regionální, nízkopodlažní, klimatizované elektrické RegioPantery už ČD nasazují v Ústeckém, Jihočeském, Jihomoravském, Olomouckém, Pardubickém a Královéhradeckém kraji. Podle mluvčího ČD Petra Šťáhlavského jsou tyto dvousystémové vlaky vhodné pro provoz prakticky na všech elektrifikovaných tratích v ČR.
RegioPanter |
---|
Kapacita soupravy je 147 míst k sezení, z toho devět míst v 1. třídě. Cestující mají k dispozici ještě další sklopné sedačky. Jednotky řady 650 z rodiny RegioPanter jsou 53 metrů dlouhé, mají hmotnost 103 tun, výkon 1360 kilowatt a rychlost do 160 km/h. |