Toyota koupí zbytek Daihatsu, chce z něj udělat globální značku
Toyota nyní vlastní v Daihatsu 51,2 procenta a zbylý podíl převezme formou výměny akcií. Daihatsu po plném převzetí získá větší možnosti expanze a bude moci snadněji přejímat nejnovější technologie, které vyvíjí Toyota. „Vstupujeme do nového období růstu a vyzvedneme značku Daihatsu na globální úroveň,“ citovala ze sdělení Daihatsu agentura Reuters.
Daihatsu se zaměřuje na auta s motorem o objemu 660 krychlových centimetrů, což je japonská specialita. Jejím hlavním konkurentem na tomto trhu je Suzuki Motor, která stejně jako Daihatsu ovládá asi 30 procent japonského trhu těchto vozů. Toyota v minulých dnech popřela zprávy, že jedná se Suzuki o partnerství a kapitálovém propojení.
Zákazníci stárnou
Japonský trh minivozů ale kvůli stárnutí obyvatelstva a menšímu zájmu mladých o vlastnictví auta upadá a jejich japonští výrobci jsou nuceni poohlížet se v zahraničí. Daihatsu získala významné podíly na trzích v Malajsii a v Indonésii, kde vyrábí minivozy ve společných podnicích s místními partnery. Exportuje i do Evropy a Severní Ameriky, kde se některé její modely prodávají pod značkou Toyota Scion.
Globální prodej vozů skupiny Toyota loni klesl o 0,8 procenta na 10,151 milionu. Firma si nicméně již čtvrtým rokem za sebou udržela vedoucí pozici na světovém automobilovém trhu před německým koncernem Volkswagen a americkou General Motors.