Tržby největších výrobců spotřebního zboží vzrostly téměř o desetinu

Největší příležitosti k růstu společností v sektoru spotřebního zboží v roce 2012 budou nadále nabízet nově vznikající trhy. Inovace produktů společně s efektivní cenovou strategií bude představovat klíčovou oblast, na niž by se měly společnosti v roce 2012 a v dalších letech zaměřit.
Deset největších firem ve spotřebním průmyslu podle tržeb
Společnost | Země |
---|---|
Samsung Electronics | Jižní Korea |
Nestle | Švýcarsko |
Panasonic | Japonsko |
Procter & Gamble | USA |
Sony | Japonsko |
Apple | USA |
Unilever | Nizozemsko a Velká Británie |
PepsiCo | USA |
Nokia | Finsko |
Kraft Foods | USA |
„Rok 2010 byl pro společnosti ve spotřebním sektoru silným rokem i přes pokračující volatilitu trhů, způsobenou dluhovou krizí eurozóny, pokračujícími problémy na trhu s bydlením v USA a poklesem v Číně. Pozitivním dopadem zpomalení globálního růstu společností ve spotřebním průmyslu bude další oslabování cen komodit,,“ uvedl Ira Kalish, ředitel oddělení spotřebitelského průmyslu v Deloitte Research ve Spojených státech.
Celá studie na rok 2012 ke stažení
Podle zprávy se v roce 2010 zvýšily průměrné tržby předních 250 společností na 11,3 miliardy amerických dolarů oproti 10,3 miliardám dolarů v roce 2009. Mezi sektory s nejlepšími výsledky patřil módní a pneumatikářský průmysl. Sektor módního zboží vykázal nejsilnější růst celkových tržeb v roce 2010 ve výši 14,2 %, což oproti poklesu tržeb o 5,3 % v roce 2009 znamenalo výrazný obrat. V souladu se zlepšením situace v oblasti prodeje automobilů zaznamenali významný „comeback“ také výrobci pneumatik - osm z deseti výrobců pneumatik, kteří se zúčastnili průzkumu, vykázalo dvouciferný růst tržeb.
Podle zprávy budou společnosti ve spotřebním sektoru v roce 2012 pokračovat v investicích do analýz „dat“, aby mohly sledovat měnící se hodnoty a zisky na místních i globálních trzích. Důvodem bude pochopení trendů, chování a vzorců činností, které přispívají k získání informací pro dosažení konkurenční výhody. Stále více budou spotřební produkty využívat analýzu dat pro optimalizaci spotřebitelských cen, stanovení cen obchodů a maximalizaci návratnosti investic z marketingových a obchodních výdajů. Analýza dat bude také užitečná pro zapojení sociálních médií do informování o inovacích, zkoušení nových produktů a pro lepší pochopení spotřebitelů jako jednotlivců.
„Přestože bude ekonomické prostředí v roce 2012 složité, dlouhodobý globální výhled zůstává slibný. Zejména přední nové trhy, jako je Indie, Brazílie, Turecko, Indonésie, andský region v Jižní Americe a velká část subsaharské Afriky, nabízejí společnostem ve spotřebním průmyslu možnost silnějšího růstu a nové příležitosti,“ doplnil Kalish.