Tržby největších výrobců spotřebního zboží vzrostly téměř o desetinu

televize, Samsung

televize, Samsung Zdroj: ctk

Tržby 250 největších společností zaměřených na spotřební průmysl vzrostly v roce 2010 o 8,4 procenta na více než 2,82 bilionu amerických dolarů. Z hlediska tržeb se v roce 2010 dařilo nejvíce Latinské Americe, kde firmám ze sektoru spotřebního průmyslu vzrostly tržby o 22 procent. Uvádí to nová zpráva společnosti Deloitte s názvem Global Powers of the Consumer Products Industry.

Největší příležitosti k růstu společností v sektoru spotřebního zboží v roce 2012 budou nadále nabízet nově vznikající trhy. Inovace produktů společně s efektivní cenovou strategií bude představovat klíčovou oblast, na niž by se měly společnosti v roce 2012 a v dalších letech zaměřit.

Deset největších firem ve spotřebním průmyslu podle tržeb

Společnost Země
Samsung Electronics Jižní Korea
Nestle Švýcarsko
Panasonic Japonsko
Procter & Gamble USA
Sony Japonsko
Apple USA
Unilever Nizozemsko a Velká Británie
PepsiCo USA
Nokia Finsko
Kraft Foods USA

„Rok 2010 byl pro společnosti ve spotřebním sektoru silným rokem i přes pokračující volatilitu trhů, způsobenou dluhovou krizí eurozóny, pokračujícími problémy na trhu s bydlením v USA a poklesem v Číně. Pozitivním dopadem zpomalení globálního růstu společností ve spotřebním průmyslu bude další oslabování cen komodit,,“ uvedl Ira Kalish, ředitel oddělení spotřebitelského průmyslu v Deloitte Research ve Spojených státech.

Celá studie na rok 2012 ke stažení

Podle zprávy se v roce 2010 zvýšily průměrné tržby předních 250 společností na 11,3 miliardy amerických dolarů oproti 10,3 miliardám dolarů v roce 2009. Mezi sektory s nejlepšími výsledky patřil módní a pneumatikářský průmysl. Sektor módního zboží vykázal nejsilnější růst celkových tržeb v roce 2010 ve výši 14,2 %, což oproti poklesu tržeb o 5,3 % v roce 2009 znamenalo výrazný obrat. V souladu se zlepšením situace v oblasti prodeje automobilů zaznamenali významný „comeback“ také výrobci pneumatik - osm z deseti výrobců pneumatik, kteří se zúčastnili průzkumu, vykázalo dvouciferný růst tržeb.

Podle zprávy budou společnosti ve spotřebním sektoru v roce 2012 pokračovat v investicích do analýz „dat“, aby mohly sledovat měnící se hodnoty a zisky na místních i globálních trzích. Důvodem bude pochopení trendů, chování a vzorců činností, které přispívají k získání informací pro dosažení konkurenční výhody. Stále více budou spotřební produkty využívat analýzu dat pro optimalizaci spotřebitelských cen, stanovení cen obchodů a maximalizaci návratnosti investic z marketingových a obchodních výdajů. Analýza dat bude také užitečná pro zapojení sociálních médií do informování o inovacích, zkoušení nových produktů a pro lepší pochopení spotřebitelů jako jednotlivců.

„Přestože bude ekonomické prostředí v roce 2012 složité, dlouhodobý globální výhled zůstává slibný. Zejména přední nové trhy, jako je Indie, Brazílie, Turecko, Indonésie, andský region v Jižní Americe a velká část subsaharské Afriky, nabízejí společnostem ve spotřebním průmyslu možnost silnějšího růstu a nové příležitosti,“ doplnil Kalish.