V boji luxusních vozů Audi likviduje náskok BMW

Továrna Audi v Ingolstadtu

Továrna Audi v Ingolstadtu Zdroj: profimedia.cz

Německý výrobce luxusních vozů Audi, který je součástí největší evropské automobilky Volkswagen, za srpen prodal zhruba 108 100 vozů. To je nový rekord a meziročně je to nárůst o 14,9 procenta. Firma tak na minimum snížila náskok svého úhlavního rivala, kterým je jiná německá automobilka BMW. Audi se přitom dál daří zvyšovat odbyt v Číně, kde už prodává každé třetí auto.

Za osm měsíců roku Audi prodalo zhruba 961 tisíc vozů, což je meziročně nárůst asi o 12,7 procenta. Zároveň je to pouze o 2110 aut méně, než kolik prodal konkurent BMW. Tak nízký náskok BMW ještě nikdy nemělo, ačkoliv je největším výrobcem luxusních vozů na světě. BMW tak v průměru prodává jen asi o 100 aut denně více, než Audi.

Největším jednotlivým trhem je pro Audi Čína, kde se odbyt v srpnu proti stejnému měsíci loni zvýšil o 24 procent. Vzhledem k tomu, že Audi má v Číně tak silné pozice a protože automobilka na konci srpna uvedla v Evropě na trh novou verzi modelu A3, mohlo by se pořadí ve výrobě luxusních vozů na prvních dvou místech změnit a Audi by BMW mohlo odsunout na druhou pozici.

Zatímco Audi a BMW bojují o nadvládu nad luxusními vozy, jejich nejbližší konkurent Mercedes-Benz ze skupiny Daimler zůstává pozadu. Během ledna až srpna prodal 841 567 vozů, což je meziroční nárůst 5,4 procenta. Pokud bude růst odbytu v automobilkách Audi a BMW i po zbytek roku pokračovat dosavadním tempem, pak by BMW mělo za celý rok prodat zhruba o 20 tisíc aut více než Audi.