V Česku se letos vyrobí méně aut

Škoda Auto zahájila 23. srpna v Mladé Boleslavi výrobu nové kompaktní limuzíny Rapid. Vůz bude od října postupně uváděn na evropské trhy, příští rok v Číně a od roku 2014 v Rusku. Kapacita výrobní linky se postupně zvýší z 800 na 1200 vozů denně. Světová premiéra je naplánována na zářijový autosalon v Paříži. (zdroj: ČTK)

Škoda Auto zahájila 23. srpna v Mladé Boleslavi výrobu nové kompaktní limuzíny Rapid. Vůz bude od října postupně uváděn na evropské trhy, příští rok v Číně a od roku 2014 v Rusku. Kapacita výrobní linky se postupně zvýší z 800 na 1200 vozů denně. Světová premiéra je naplánována na zářijový autosalon v Paříži. (zdroj: ČTK) Zdroj: CTK

Výroba motorových vozidel v Česku v letošním roce klesne zhruba o jedno procento na 1,17 milionu vozů. Odhaduje to Sdružení automobilového průmyslu.

Pokles výroby tak má kopírovat evropský trend způsobený prodejní krizí v Evropě. V únoru prodej osobních automobilů v Evropské unii meziročně klesl o 10,5 procenta na 795 482 vozů, což pro tento měsíc představuje rekordní minimum.

Největší tuzemská automobilka Škoda Auto očekává pokles prodeje v první polovině roku, který souvisí zejména s náběhem nové Octavie. Za celý rok by chtěla odbyt zvýšit.

Loni tuzemské automobilky vyrobily 1,181 vozidel, což proti rekordnímu roku 2011 představuje pokles o 1,6 procenta. Produkce osobních aut poklesla o 1,7 procenta na 1,174 milionu vozů.

Výzkum a vývoj musí pokračovat

Kvůli udržení konkurenceschopnosti českého automobilového průmyslu Sdružení automobilového průmyslu vypracovalo vizi odvětví v dokumentech Strategická výzkumná agenda a Implementační akční plán.

„Vynikající pozici automobilového průmyslu v ČR udržíme jen tehdy, když udržíme krok se světovým výzkumem a vývojem a zároveň dokážeme jejich výsledky skutečně realizovat. Jsou to spojité nádoby. Ve Strategické výzkumné agendě jsme proto specifikovali, jaké jsou trendy budoucího vývoje automobilu, respektive udržitelné mobility využívající automobilů. Implementační akční plán už přináší konkrétní úkoly pro automobilový výzkum a vývoj v České republice,“ uvedl Jan Macek z ČVUT.