Svolávací akce kvůli potenciálně smrtícím airbagům se tak v Japonsku rozšíří na 19,6 milionu aut. Takata kvůli masivnímu skandálu pociťuje finanční problémy a najala si poradce, s nímž je chce řešit. Největší díl nové svolávací akce v USA nesou na bedrech automobilky Honda Motor a Fiat Chrysler Automobiles, které svolávají asi 4,5 milionu, respektive 4,3 milionu vozidel.
V Japonsku budou auta svolána postupně do března 2019; v nafukovačích airbagů chybí vysoušecí prostředek. Místní ministerstvo dopravy nesdělilo, jakých výrobců se další svolávání týká. Počet automobilek, které svolávací akce dosud postihly, se ale z nynějších 17 zřejmě ještě zvýší.
Americké regulační orgány už dříve uvedly, že nafukovače mohou prasknout a do vozu se z nich vymrštit části kovu. Problémy jsou spojovány s 13 oběťmi na životech a s více než stovkou zraněných, především ve Spojených státech.
Kdo za to může?
Takata ani automobilky zatím nevyjasnily, kdo je zodpovědný za hlavní zdroj problémů. Jejich experti ale zjistili, že pokud v přístrojích chybí vysoušecí prostředek, může to mít nepříznivé dopady na chemickou látku dusičnan amonný použitou v nafukovačích, pokud jsou nafukovače dlouhodobě vystaveny teplotním změnám.
Americké úřady tento měsíc oznámily, že z amerického trhu bude svoláno dalších 35 až 40 milionů airbagů od Takaty. Japonská automobilka Honda Motor, která byla kdysi největším odběratelem airbagů od Takaty, nedávno oznámila, že celosvětově svolá dalších 21 milionů potenciálně závadných nafukovačů. Takata, která kvůli masivnímu svolávání stojí před obrovskými náklady, si podle agentury AP najala poradenskou společnost Lazard, aby jí pomohla restrukturalizovat finance.