Vinařský fond bude vysvětlovat zadání reklamního tendru

vinice

vinice Zdroj: ctk

Za reklamu tuzemských vín pod značkou Vína z Moravy, vína z Čech chce Vinařský fond utratit v příštích třech letech přes osmdesát milionů korun. Reklamní agentury se ale o zakázku neperou. Nabídku do soutěže vyhlášené 12. července podali jen čtyři zájemci.

Za ostatní případné soutěžící vyjádřil názor pátý potenciální uchazeč tendru. Místo nabídky předložil námitky proti zadávacím podmínkám. U fondu s nimi neuspěl, stěžuje si tedy u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

„Podmínky soutěže jsou stanoveny tak, aby je mohl splnit pouze předem určený zájemce,“ tvrdí Eva Teclová z pražské firmy Top event. S tendrem přitom fondu pomáhá pražská firma Gordion, jež připravuje zakázky pro rezort zemědělství, do jehož ranku Vinařský fond patří.

Mluvčí ÚOHS Martin Švanda potvrzuje, že úřad se stížností zabývá. „Od zadavatele jsme si vyžádali zadávací dokumentaci. Správní řízení by mělo proběhnout ve lhůtě šedesáti dnů,“ uvedl. Je to vůbec poprvé, co se antimonopolní úřad nějak věnuje Vinařskému fondu. Nikdy neprověřoval jeho postup při zadávání zakázek, ačkoli fond si z příslušného zákona nedělal těžkou hlavu.

Celý článek najdete v dnešním vydání týdeníkuEuroEuro | E15