Volkswagen chystá nové auto pro rozvojové trhy

Indický Volkswagen Vento, který Hackenberg zmiňuje v souvislosti s novou značkou

Indický Volkswagen Vento, který Hackenberg zmiňuje v souvislosti s novou značkou Zdroj: profimedia.cz

Německá automobilka Volkswagen plánuje novou značku levného vozu určeného pro rozvíjející se trhy. Uvedl to v rozhovoru pro německý časopis Auto Motor und Sport šéf výzkumu a vývoje automobilové značky VW Ulrich Hackenberg.

Hackenberg upozornil, že v Indii automobilka vyrábí Vento a místní verzi modelu Polo, která stojí kolem 7000 eur (172 550 korun). V Číně plánuje Volkswagen cenově dostupnější auto velikosti Seatu Toledo. „Je zde tržní segment mezi 5000 a 7000 eury, což je opravdová výzva,“ dodal. Nové auto však neponese jméno Volkswagen, bude prodáváno pod svou vlastní značkou, dodal. V úvahu by tak mohly připadat značky Auto Union či NSU, které koncern vlastní a již desítky let nevyužívá.

Podle Hackenberga se zatím nerozhodlo o tom, zda bude Volkswagen nový automobil vyrábět sám, nebo přizve čínského partnera.

Volkswagen plánuje do roku 2018 zvýšit prodej na více než deset milionů vozů a stát se největší automobilkou na světě. Do skupiny spadají kromě hlavní značky VW také značky Škoda, Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Seat.