Volkswagen příští rok představí elektrické hybridní vozy Porsche

„Plug-in hybridy nabízejí to nejlepší ze dvou světů (čistě elektrického pohonu a spalovacích motorů),“ uvedl Krebs. Plug-in hybrid je poháněn elektromotorem a vedle toho má malý spalovací motor, který po vybití baterie vyrábí elektřinu pro další jízdu. Jeho baterii lze dobít z běžné elektrické sítě.
Největší evropská automobilka však vstupuje do oblasti elektrických pohonů relativně pozdě. Mnoho let tvrdila, že čistě naftový motor je z hlediska účinnosti paliva lepší než hybrid kombinující spalovací motor s pohonem na elektřinu. Volkswagen proto nyní plánuje ročně do výzkumu a vývoje elektrických pohonů investovat přes sedm miliard eur (176,9 miliardy korun).
Volkswagen se ve své strategii rozhodl vsadit na plug-in hybridy, které využívá i japonská Toyota. Konkurenční francouzský Renault a jeho japonská dceřiná firma Nissan patří mezi ty automobilky, které sázejí na čistě elektrické modely. Hybridům věří i výzkumná společnost IHS Automotive.
Podle odhadů IHS celosvětová výroba plug-in hybridů má do roku 2018 stoupnout více než osminásobně na 960 644 vozů ze 118 961 vozů v roce 2013. Prodej čistě elektrických vozů kvůli jejich vysoké ceně a nižšímu počtu ujetých kilometrů na dobití se ve stejném období zvýší podle odhadu méně než trojnásobně na 627 816 vozů.
Po modelech Porsche by měl v roce 2014 přijít na trh elektrický hybrid Golf a po něm Passat, Audi Q7 a A3 a Porsche Cayenne. V dalších letech to budou Audi A6 a A8.