Žabomyší válka? Škoda si utahuje z Hyundai kvůli prodejní kampani

Hyundai naváží škodovky do vlastních showroomů.

Hyundai naváží škodovky do vlastních showroomů. Zdroj: Hyundai

Jiří Červenka , Autorevue.cz
Netradiční reklamní kampaň korejské automobilky Hyundai, která zákazníkům přímo ve svých showroomech nabízí srovnání s konkurenčními vozy Škoda, vyvolala rychlou reakci. Škoda Auto Korejcům v nadsázce děkuje a označuje to za příjemnou výpomoc a vlastní úspěch.

Korejská automobilka Hyundai nedávno vystupňovala svoji asertivní komunikační a prodejní strategii, když nechala u svých prodejců vystavit konkrétní modely značky Škoda. Jedná se o hlavní součást zářijové kampaně „Přijďte si udělat vlastní názor,“ o které Hyundai informuje přímo na hlavní straně své české webové prezentace.

Podle dopisu, ze kterého citoval server iDnes.cz, zaplatí Hyundai svým prodejcům patnáct tisíc korun za vystavení Octavie Combi a až 40 tisíc korun, pokud k ní přidají i Škodu Rapid. Dopis údajně dealery vyzývá, aby se snažili obstarat z půjčoven vozy Škoda v nižších stupních výbavy, což ovšem mluvčí Hyundai Miloš Adámek pro iDnes popřel.

Záležitost však zjevně nedala spát komunikačnímu oddělení Škody Auto. Novináři dnes odpoledne našli ve svých e-mailových schránkách tiskovou zprávu, ve které Škoda krok korejského konkurenta vítá a děkuje mu za propagaci českých automobilů ve svých showroomech – samozřejmě v nadsázce.

„Osobní zkušenost s vozem nejen smontovaným, ale i vyvinutým na území České republiky, je nenahraditelná, proto je zajímavé sledovat, jak vedení českého zastoupení korejské značky poskytlo k propagaci našich vozů své autosalony,“ uvádí v oficiálním komuniké Vítězslav Pelc, PR manažer prodejní organizace Škody Auto.

Škoda: Když srovnání, tak s Němci

Škodovka v tiskové zprávě naoko lituje, že automobilce Hyundai se zatím nepodařilo vystavit škodovky ve výbavě ekvivalentní k prezentovaným vozům své značky. „Drobným zaváháním je dosavadní neschopnost zajistit vozy Škoda v odpovídajících výbavových stupních vůči konkurenčním. Prodejci Hyundai tak neprezentují, jak vypadá skutečně výhodná nabídka vozů Škoda,“ píše se v prohlášení.

V závěru si mladoboleslavští neodpustili už otevřené rýpnutí do svého rivala: „Škoda Auto v současnosti neuvažuje o tom, že by ve svých autosalonech v České republice podpořila předvádění vozů konkurenčních značek. Pokud bychom se v budoucnu pro něco takového přeci jenom rozhodli, jako jednička na trhu bychom v rámci férovosti šli do porovnání s někým ve stejné ‚váhové kategorii‘, tedy spíše do srovnání s kvalitními německými vozy,“ doplňuje Pelc.

Společnost Hyundai Motor Czech se rozhodla krok českého konkurenta nijak nekomentovat. Už dříve uvedla, že na září připravila u většiny svých autorizovaných prodejců akci nazvanou „Hyundai se srovnání nebojí“. Jejím cílem je údajně především dát možnost zájemcům v reálu porovnat modely dvou nejprodávanějších značek v Česku.