Zájem o auta roste. Prodejní prvenství drží Škoda, posilují Hyundai a Dacia

Škoda Auto investuje do závodu v Kvasinách 13 miliard

Škoda Auto investuje do závodu v Kvasinách 13 miliard Zdroj: ctk

Prodeje vozů za první tři čtvrtletí letošního roku v Česku přesáhly 123 tisíc, což meziročně představovalo nárůst o třináct procent. Jen během letošního září se prodalo téměř čtrnáct tisíc nových osobních vozů. Vedle luxusních vozů o silných 44 procent rostl i segment menších SUV a o čtvrtinu posílil zájem motoristů o sportovní stroje.

Nejprodávanější značkou byla již tradičně Škoda, následovaná vozy Hyundai a Volkswagenem. Skokany roku se staly automobilka Dacia s modely Duster, Logan a Sandero a Opel. Vozů zmíněných automobilek se meziročně prodalo o polovinu více. Naopak s poklesem zájmu se potýkají Chevrolet a o čtrnáct procent si pohoršil Fiat.

Obdobné to bylo na špici i u modelů. Na prvních třech místech se umístili reprezentanti mladoboleslavské automobilky – Octavia, Rapid a Fabia – následoval je Hyundai i30, VW Golf, Škoda Superb a Hyundai ix20.

Letos nejprodávanější vozy v ČRLetos nejprodávanější vozy v ČR | E15

Nejvíce aut se prodalo za prvních devět měsíců letošního roku v nižší střední třídě (28 procent), následovaly malé vozy, kterým z celkových čísel patřila čtvrtina. Dominance Škody zůstala i letos nenarušena, nezměněn byl i díl, který si zatím ukrojila z českého trhu. Připomíná to situaci v jiných zemích, kde také vládnou silné domácí automobilky. Třeba v Německu Volkswagen, ve Francii Renault a PSA a v Rusku Lada.

Prodej luxusních aut narostl o sto procent

Češi letos na luxusních autech nešetří. Od ledna do září se na domácím trhu prodalo 489 vozů nejvyšší kategorie, což je o silných 108 procent více než za stejné období loňského roku.

Nejžádanější je letos model Mercedes-Benz třídy S, který si pořídilo 268 Čechů; loni jen 37. Na druhém místě se umístilo Audi A8 se 79 prodanými kusy, třetí je BMW řady 7 (70 kusů) následované modelem Porsche Panamera s 31 kusy. „Letos jsme zaznamenali velmi pozitivní vývoj prodejů značky Porsche. Zásluhu na tom má i nový model Macan. Dařilo se i zastoupení značky Bentley,“ řekl generální ředitel Porsche Inter Auto CZ Christian Lang.

Výrazné zlepšení o 22 procent zaznamenaly i luxusní SUV. Nejvíce se prodávaly modely BMW X5, VW Touareg, Audi Q7 a Mercedes-Benz ML.