Závody o vodík. Evropa se utápí v debatách, Čína může získat technologickou převahu

Elektrolyzéry z Evropy patří mezi nejkvalitnější, panují však obavy, že je vytlačí levnější z Číny. Ilustrační foto

Elektrolyzéry z Evropy patří mezi nejkvalitnější, panují však obavy, že je vytlačí levnější z Číny. Ilustrační foto Zdroj: Profimedia

Elektrolyzéry z Evropy patří mezi nejkvalitnější, panují však obavy, že je vytlačí levnější z Číny. Ilustrační foto
Na pražské železnici se loni představil první vodíkový vlak pro osobní dopravu na světě Coradia iLint
Na pražské železnici se lonipředstavil první vodíkový vlak pro osobní dopravu na světě Coradia iLint
Na pražské železnici se loni představil první vodíkový vlak pro osobní dopravu na světě Coradia iLint
Katamarán Energy Observer produkuje vodík z vlastních zdrojů a mořské vody.
7
Fotogalerie

V rámci snahy o snížení emisí skleníkových plynů se globální pozornost stále více upírá k vodíku. Plánuje se nejen jeho široké využití v dopravě, ale také jakožto záložního zdroje elektrické energie či k dekarbonizaci průmyslu. Panují přitom obavy, že Evropa si vytvoří tak striktní podmínky pro jeho využívání nebo je bude ladit tak dlouho, že světové vodíkové závody prohraje. Hrozí, že její vodíkový průmysl převálcují americké dotace, a především levná výroba elektrolyzérů v Číně.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!