Zisk Hyundaie překonal odhady, automobilka se připravuje na oživení v Evropě

Zisk stoupl na 2,3 bilionu wonů, tedy více, než očekávali analytici oslovení světovými agenturami. Tržby dosáhly 20,8 bilionu wonů.
K rostoucímu zisku přispěly prodeje v Číně, které posílily o 15 procent, u místních zákazníků uspěly hlavně modely Elantra a Tuscon. Rekordních dodávek dosáhly i továrny v Brazílii, a to jen rok po jejich otevření.
Automobilce se naopak nedaří na americkém trhu, kde prohrává boj s japonskou konkurencí posílenou oslabujících jenem. Zlepšení by mohl příští rok přinést model Sonata, jehož předchozí generace při svém příchodu do USA zaznamenala neobyčejný úspěch. Hyundai oslabuje i na domácím jihokorejském trhu, kde ho o tradičně silnou pozici připravují hlavně BMW a Volkswagen.
Slabá je nadále i poptávka v Evropě, Hyundai ale věří, že evropský automobilový trh se brzy odrazí de dna. „Navzdory dlouhotrvajícímu propadu začíná evropský trh vykazovat známky oživení,“ uvedl šéf automobilky Chung Mong-koo během své čtyřdenní cesty po evropských továrnách Hyundai.
Hyundai a sesterská automobilka Kia v Evropě posilují navzdory krizi. Zatímco celý trh se loni propadl o 7,8 procenta na 12,52 milionu, Hyundai a Kia prodaly 770 tisíc aut, což s meziročním nárůstem o 11,6 procenta představuje pro automobilky rekord.