Zisk Procter & Gamble prudce klesl, firma se zbaví baterií Duracell

P&G koupila Duracell v roce 2005 v rámci převzetí společnosti Gillette, která značku vlastnila od roku 1996. Společnost zatím zvažuje, zda Duracell po oddělení prodá, nebo z něj vytvoří nezávislou firmu s akciemi obchodovanými na burze. Duracell, jehož roční tržby se pohybují kolem dvou miliard dolarů, je jednou z největších značek, které se koncern v rámci strategie odprodeje aktiv zbavuje.
Finanční ředitel P&G Jon Moeller označil Duracell za „atraktivní“ podnik. Zároveň ale dodal, že P&G se chce zaměřovat na aktivity, které jsou „ještě atraktivnější“.
Generální ředitel P&G Alan Lafley počátkem srpna oznámil, že společnost se během roku až dvou zbaví více než poloviny svých značek. Cílem tohoto plánu je zjednodušení struktury a zrychlení růstu tržeb. Výrobci dětských plenek Pampers nebo pracích prášků Ariel a Tide by po zmenšení portfolia mělo zbýt zhruba 70 až 80 značek, které mají nejlepší výsledky.
Zisk klesl o třetinu
Čistý zisk P&G klesl za poslední čtvrtletí na 1,99 miliardy dolarů (asi 454 miliard korun) ze 3,03 miliardy USD o rok dříve. Pokles vesměs odrážel vliv jednorázových faktorů. Tržby společnosti se snížily o 0,2 procenta na 20,79 miliardy USD.
Akcie P&G
Výsledky odpovídaly odhadům analytiků. Akcie P&G před otevřením amerických burz vykazovaly nárůst o zhruba dvě procenta. Společnost upozornila, že v tomto čtvrtletí její tržby a zisk výrazně ovlivní silný kurz dolaru.
P&G už prodala několik značek
P&G se po loňském květnovém návratu bývalého generálního ředitele Alana Lafleye zaměřila na obnovení růstu ziskovosti a chce se zaměřit na nejziskovější trhy a produkty. Už v minulých letech společnost prodala například značku burákového másla Jif, značku kávy Folgers nebo lupínky Pringles. Nyní se zaměřuje na redukci značek v segmentu nepotravinářského spotřebního zboží, kde se jí sestava značek během let rychle rozrůstala.
Firma, která je také známá holicími potřebami Gillette nebo produkty zubní hygieny Crest, své výrobky prodává ve více než 180 zemích světa a výrobní základny má v 80 zemích. V roce 1991 Procter & Gamble koupil závod Rakona v Rakovníku, kde vyrábí mimo jiné prací prášky a prostředky na mytí nádobí.