Zisk výrobce kosmetiky Nivea strmě vzrostl

Nové logo Nivea

Nové logo Nivea

Německému koncernu Beiersdorf, který mimo jiné vyrábí kosmetiku Nivea, vzrostl v loňském roce čistý zisk na 442 milionů eur (11,3 miliardy korun) z 250 milionů eur předloni.

Pod novým ředitelem Stefanem Heidenreichem skupina Beiersdorf urychlila svoji restrukturalizaci a všechny výroby Nivea dostaly jednotné logo. Beiersdorf se také více zaměřuje na nové produkty a trhy. Mezi další značky firmy patří La Prairie, Eucerin, Atrix, Labello či náplasti Hansaplast.

Pětiletý vývoj ceny akcií kosmetické společnosti Beiersdorf

akcie, Nivea - Beiersdorfakcie, Nivea - Beiersdorf | nosek.mn@gmail.com

Letos firma čeká další růst tržeb, který má být vyšší než růst celého trhu. Zvýšit se má i provozní marže, tedy podíl provozního zisku na tržbách, která na konci roku 2012 činila 12,2 procenta. Firmě podle dnešního prohlášení pomohla restrukturalizace a růst poptávky po kosmetice. Beiersdorf mimo jiné vyrábí kosmetiku značky Nivea.

Tržby se zvýšily o 7,2 procenta na šest miliard eur. Provozní zisk stoupl o 14 procent na 735 milionů eur, zaostal však za odhady analytiků, kteří čekali zisk až 749 milionů eur. Analytiky rovněž zklamalo, že se firma rozhodla ponechat dividendu na 0,7 eura, tedy na stejné úrovni jako v předchozím roce, protože čekali její zvýšení na 0,85 eura.