Obří železniční zakázka je tu, úsek čtvrtého koridoru vyjde na 6,2 miliardy

Železniční trať Tábor-Sudoměřice

Železniční trať Tábor-Sudoměřice Zdroj: SŽDC

Železniční trať Tábor-Sudoměřice
Železniční trať Tábor-Sudoměřice
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) se dohodla s největšími stavebními firmami na úsporách za 437 milionů korun na stavbách za 8,5 miliardy korun, což představuje slevu více než pět procent.
Pokladač výhybek a kolejových polí DESEC TL 70
Expresy na jih využívají moderní čtvrtý koridor, u Budějovic ale musejí stále po staré jednokolejné trati.
10 Fotogalerie

Správa železniční dopravní cesty dnes dala po dlouhých měsících příprav na trh největší stavební zakázku posledních let. Dostavba čtvrtého koridoru mezi Sudoměřicemi a Voticemi na pomezí jižních a středních Čech vyjde podle odhadů na 6,2 miliardy korun. 

„Pokud to bude nekonfliktní z hlediska toho tendru, tak bychom chtěli letos na podzim zahájit stavební práce,“ řekl před několika dny serveru E15.cz náměstek šéfa SŽDC Mojmír Nejezchleb. Stavba potrvá přes tři roky.

V kontextu českého železničního stavitelství přitom půjde v mnoha ohledech o výjimečnou stavbu. Téměř celý dvacetikilometrový úsek koridoru totiž vznikne na zelené louce mimo stávající trať, součástí stavby budou i dva tunely a dvacet mostů.

I proto je odhadovaná cena tak vysoká, což projekt řadí vedle pražského Nové spojení a soustavy tunelů mezi Benešovem a Voticemi k nejdražším železničním stavbám tohoto století.

Více o zakázce jsme psali počátkem května zde: Stavbaři se utkají o obří železniční zakázku na čtvrtém koridoru.


Výběr největších projektů SŽDC

Nové spojení Praha – 9,2 miliardy – hotovo 2009

Benešov – Votice – 8 miliard – hotovo 2013

Přestavba uzlu Ostrava – 7,7 miliardy – příprava, předpoklad zahájení 2021

Rokycany – Plzeň – 4,8 miliardy – ve výstavbě

Hostivař – Vršovice – 3,5 miliardy – před podpisem smlouvy