Penta ovládla projekt na zástavbu u Masarykova nádraží | E15.cz

Penta ovládla projekt na zástavbu u Masarykova nádraží

Masarykovo nádraží
Masarykovo nádraží
• 
ZDROJ: mediafax

dna

Investiční skupina Penta získala 80procentní podíl ve společnosti Masaryk Station Investment (MSI), která spolu s Českými drahami chystá developerský projekt na více než desetihektarovém území u Masarykova nádraží. Poté, co loni z MSI vycouvala nizozemská firma ING Real Estate, ji dosud vlastnily napůl Sudop Group a Morávka Centrum. Penta nyní získala výrazně vyšší podíl, než měli dosavadní partneři. Sudop Group a Morávka Centrum nyní drží v MSI po deseti procentech.

MSI vlastní společně Českými drahami firmu Masaryk Station Development (MSD). Dráhy však už několik měsíců zvažují, že svůj 34 procentní akciový podíl prodají právě partnerům z MSI. „České dráhy by za úplatu převedly vlastnictví k vybraným pozemkům, určeným k realizaci projektu, na novou společnost, speciálně založenou ze strany MSI, případně na MSD,“ stojí v interním dokumentu drah z letošního léta, který má E15 k dispozici. Dosud platná smlouva z roku 2004, uzavřená mezi MSI, MSD a Českými drahami předpokládá společný rozvoj území v okolí Masarykova nádraží a následný odkup pozemků v majetku Českých drah do společnosti MSD až poté, co tam bude ukončena developerská činnost.

„Vzhledem k celé řadě komplikací se od roku 2004 v přípravě území Masaryčky nepodařilo významně pohnout z místa. Jsme přesvědčeni, že i pro České dráhy dává smysl nečekat dalších možná několik let na to, až by MSD obdrželo všechna povolení, ale prodat pozemky dnes za cenu, která už byla vysoutěžená v roce 2004,“ řekl předseda představenstva MSD Jan Hromádka. Tehdy vítězné konzorcium nabídlo maximální cenu 900 milionů korun za 12,5 hektarů parcel.

Uvedenou cenu by ale pozemky podle Hromádky měly jen v případě, že by na nich investor mohl zahájit dostatečně rozsáhlou komerční výstavbu. „Je zřejmé, že na území nebude možné postavit 125 tisíc metrů čtverečních. Při stanovení plochy se počítalo například s tím, že dojde ke zrušení Masarykova nádraží. Dnes však víme, že nádraží se určitě rušit nebude, proto maximální dosažitelná hrubá podlažní plocha budov bude výrazně menší,“ podotkl Hromádka.

Také Penta chce podle projektového ředitele Petra Paličky jednat s drahami o změně smlouvy, která by umožnila rychlejší prodej pozemků. Investiční skupina má o areál Masarykova nádraží zájem i proto, že jí patří sousední pozemky bývalé České typografie na Florenci, kde chystá kancelářský komplex. Kromě rekonstrukce stávajícího objektu o 6600 tisících metrech čtverečních má na jeden a půl hektarovém pozemku vyrůst novostavba s plochou 65 tisíc metrů čtverečních.

Čtete rádi E15.cz? Dejte nám hlas ve finále ankety českého internetu

v kategorii zpravodajství.

Autor: dna
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.