Slovenská skupina Medusa otevře u Kotvy největší klub v Praze

Pražský Palác Kotva (vpravo), v pozadí obchodní dům Kotva

Pražský Palác Kotva (vpravo), v pozadí obchodní dům Kotva Zdroj: Michal Tomes/E15

Tržnice Dlouhá 14
Tržnice Dlouhá 14
Tržnice Dlouhá 14
Restaurace v pražské Dlouhé ulici
Restaurace Lokál v pražské Dlouhé ulici
19
Fotogalerie
Slovenská gastronomická skupina Medusa hodlá v Česku otevřít dvouciferný počet restaurací a klubů. První fáze expanze se odehraje v Praze.

V historickém paláci Kotva v centru Prahy, který dal jméno vedle stojícímu obchodnímu domu, pracuje slovenská gastronomická skupina Medusa na vzniku velkého klubu. Projekt si vyžádá investici kolem devadesáti milionů korun. Pokud budoucí provozovatel dostane všechna úřední razítka, otevře v závěru roku 2017. Objekt nedávno koupila rakouská pojišťovna VIG.

„Developersky je to extrémně náročný případ. Pokud se však všechno podaří, bude to jeden z největších klubů v Praze,“ řekl E15.cz majitel Medusa Group Peter Štecko.

Velikostí to bude jednička i uvnitř skupiny. Ta přitom provozuje už přes čtyřicet restaurací, hospod a klubů. Má tržby kolem dvou miliard korun, zaměstnává přibližně 1500 lidí.

Loni už Medusa otevřela klub Barrock na Václavském náměstí. Nyní však pro něj hledá jinou lokalitu. Nechce být totiž závislá na turistech, naopak hodlá přilákat Pražany.

Šteckova skupina má v české metropoli již dva roky ještě dva podniky. Restaurace konceptu Presto provozuje v administrativním centru Florentinum v centru města a v byznysovém komplexu The Park na Chodově.

Tím však ambice Medusy v Praze zdaleka nekončí. „Na Slovensku už nemáme kam růst. Pokud se chceme nadále rozvíjet, musíme se zaměřit na okolní země. Praha a v druhém plánu další velká česká města jsou velmi atraktivní,“ uvedl vlastník firmy.

Ambice Slováků odrážejí dění na trhu. „Gastronomie v České republice neustále roste. Tento trend sledujeme jak v jednotkách v centrech města, kam gastro tradičně patří, ale také v obchodních centrech, kde se segment gastra stále rozšiřuje a nabývá na významu,“ sdělila Kateřina Široká, specialistka na retail z poradenské společnosti JLL.

Právě nákupní centra budou jedním z míst, na něž slovenský hráč v Praze vsadí. Aktuálně v rozšiřovaném Obchodním centru Chodov chystá dvě restaurace konceptů Wagamama a Kubu.

V plánech skupiny je mít v tuzemsku dvouciferný počet restaurací. Zároveň vybuduje novou řídící strukturu, která bude českou odnož skupiny vést přímo z Prahy. „Není nic horšího než mít dva tři zapomenuté podniky, o něž se nikdo nestará,“ dodal Štecko.

Rozhovor s Peterem Šteckem čtěte ve čtvrtečním vydání deníku E15.