Český startup Storyous vloží do expanze až půl miliardy. Definitivně jej opustil Rockaway

Nový majitel by měl Storyous umožnit realizaci dlouhodobé vize.

Nový majitel by měl Storyous umožnit realizaci dlouhodobé vize. Zdroj: Storyous

Provozovatele systémů pro restaurace a obchody Storyous čeká v příštím roce značný rozvoj. Pod křídly britského fintechu SaltPay vloží do svého rozvoje deset až dvacet milionů eur, tedy až půl miliardy korun. Finance využije k rozšíření funkcí systému a vstupu na nové trhy. Ze Storyous letos definitivně odešel fond Rockaway Capital, který už koncem loňského roku část svého podílu prodal právě SaltPay.

Rockaway do startupu vstoupil v roce 2014 a do loňska v něm držel většinový podíl, zatímco třetinu vlastnil její současný šéf Igor Třeslín. To se změnilo v poslední den loňského roku, kdy do Storyous vstoupil SaltPay, který nejprve koupil většinový podíl a v průběhu letošního roku dokončil kompletní převzetí. 

Transakce podle odhadů dosáhla stovek milionů, přesnou částku však ani jedna ze stran neuvedla. Třeslín, který startup vede od roku 2015, výměnou za podíl ve Storyous získal akcie v britském fintechu. „Jedná se řádově o stovky milionů korun. Bohužel naší globální strategií je nezveřejňovat detaily transakcí,“ uvádí Třeslín.

„Naším cílem bylo najít pro Storyous partnera, který bude mít dostatečné finanční možnosti a přístup na zahraniční trhy, aby mohl navázat na naši práci a posunout Storyous dál. To, že se to povedlo, dokazuje množství synergií, které spojení SaltPay a Storyous přineslo. A úspěšný exit je to pro Rockaway samozřejmě i z finančního pohledu,“ uvádí investiční partner Rockaway Capital Dušan Zábrodský, který měl Storyous v portfoliu na starosti. 

Nový majitel by měl Storyous umožnit uskutečnění dlouhodobé vize. Za poslední rok startup značně vyrostl, počet zaměstnanců téměř zdvojnásobil na 144 lidí a Karlín vyměnil za větší prostory v Dejvicích. „Můžeme teď opravdu ve velké škále vstoupit na všechny trhy, kde bude SaltPay nabízet své portfolio,“ říká Třeslín.

Do rozšíření aktivit v příštím roce mateřská společnost SaltPay investuje až půl miliardy. „Není to jen o Storyous, ale o České republice. Peníze budou směřovat do budování a rozvoje všech týmů, nových distribučních kanálů a vývoje produktu,“ uvádí Třeslín. Startup letos počítá v Česku s tržbami kolem sta milionů korun.

Rozšíření by se mělo týkat i samotného produktu, který Storyous restauratérům a obchodníkům nabízí. „Mnohem více chceme své služby rozšířit do oblastí mimo gastro, ve kterém jsme tradičně nejsilnější, zejména do retailu a služeb,“ plánuje Třeslín.

Právě podíl maloobchodníků a provozovatelů služeb, jako jsou večerky nebo kadeřnictví, se mezi zákazníky Storyous v posledním roce zvýšil. Před rokem jich bylo sedm procent, nyní představují už pětinu. Zbytek připadá na restauratéry.

„Aktuálně vyvíjíme zjednodušenou verzi systému tak, aby lépe odpovídala potřebám klientů. Dále se jedná o akceptace platebních karet ve všech segmentech malých a středních podniků, rezervační systém pro služby nebo digitální věrnostní program,“ popisuje některé z plánů šéf Storyous.

Skupina SaltPay sdružuje dvanáct fintechových firem po celé Evropě, vznikla v roce 2019 a její valuace přesahuje miliardu dolarů. Dohromady její produkty využívá přes sto tisíc zákazníků, souhrnné tržby dosahují jednoho sta milionů eur, zhruba 2,5 miliardy korun. Do Saltpay investovaly například fondy Betamer Capital nebo Tiger Global Capital.

Video placeholde
Jak pandemie změnila e-commerce v Česku? • Videohub