EKasa operátora O2 končí. Kvůli pozastavení EET přišla o tři čtvrtiny klientů

Pozastavení EET znamenalo pro službu eKasa odchod podstatné části klientů.

Pozastavení EET znamenalo pro službu eKasa odchod podstatné části klientů. Zdroj: Profimedia.cz

K loňským koronavirovým úlevám pro podnikatele patřila pozastavená povinnost elektronické evidence tržeb. Na kolena to srazilo službu eKasa operátora O2. Někdejší lídr na trhu s evidenčními pokladnami měl na vrcholu svého působení přes dvacet tisíc klientů, ale zůstalo jich jen něco přes tři tisíce. O2 přestane službu provozovat 25. října, zbylí klienti mohou přejít za výhodných podmínek ke startupu Storyous. 

„EKasa, která patřila dlouhou dobu mezi přední pokladní systémy v Česku, vyčerpala po čtyřech letech svůj potenciál a dodavatel řešení nedokázal přijít s dlouhodobou produktovou vizí,“ vysvětluje manažerka finančních služeb v O2 Markéta Gasiorovičová. EKasa podle poslední zveřejněné účetní uzávěrky za rok 2019 vykazovala tržby téměř sedmdesát milionů korun. 

Služba přitom vznikla v reakci na zavedení povinné elektronické evidence a roky byla považována za lídra trhu s nejvíce zákazníky. V roce 2017, tedy rok po spuštění první vlny EET, O2 uvádělo, že eKasu využívá přes dvacet tisíc klientů, teď však podle tiskové zprávy eviduje jen přes tři tisíce aktivních licencí. Ještě loni v červnu společnost odmítala, že by ji kvůli pozastavené EET opouštěli klienti.

„Vzhledem k tomu, že eKasu využívají nejen pro evidenci tržeb, ale například právě pro příjem plateb kartou, využilo tuto možnost minimum z nich,“ odpověděla tehdejší mluvčí O2 Czech Republic Lucie Jungmannová serveru idnes.cz. 

Krach eKasy představuje nový impulz pro systém Storyous. V současné době má přes tři tisíce klientů, a pokud zákazníci využijí nabídku přechodu, jejich počet bude moci téměř zdvojnásobit.

„Firma letos neskutečně roste a spolupráce s O2 nás ještě více posune dopředu směrem k dalším klientům. Tento krok jde ruku v ruce s naší dlouhodobou vizí,“ uvádí šéf Storyous Igor Třeslín. 

Na rozdíl od eKasy vznikl Storyous už před zákonem o elektronické evidenci tržeb. „Byli jsme před EET, budeme i po ní. Jedná se o komplexní restaurační a manažerský systém, restaurace v něm mohou mít například skladové hospodářství, dělat inventury, vytvářet recepty, napojit na něj prodej přes ulici, QR kódy a řadu dalších funkcí,“ uvádí mluvčí společnosti Jana Kohoutová.