Alkohol na internetu během prohibice? Vedl rum

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: profimedia.cz

Zájem Čechů o lihoviny během necelých dvou týdnů zákazu prodeje tvrdého alkoholu enormně vzrostl. Tedy přinejmenším zájem teoretický. Vyplývá to ze statistik nejpoužívanějšího českého internetového vyhledavače Seznam.cz.

Zatímco se od 14. do 27. září nesměly prodávat lihoviny s obsahem alkoholu nad 20 procent, uživatelé českého internetu ve stejné intenzivně vyhledávali informace o destilátech. Jejich zájem o různé druhy tvrdého alkoholu podle dat Seznamu vzrostl v porovnání se stejným obdobím roku 2011 o 418 procent.

Mezi nejvyhledávanější pojmy spojené s alkoholem patřil „rum“ s více než 97 tisíci dotazů a „vodka“ s 80 tisíci dotazů. Počet dotazů na rum stoupl oproti roku 2011 o 2519 procent. Třetím nejoblíbenějším heslem uživatelů internetového portálu spojeným s alkoholem se stala „zelená“, ačkoliv do vyhledávání se v tomto případě promítla i například zelená barva. Rum se rozhodně dostal na první místo mezi takzvanými skokany měsíce.

Ačkoli Seznam původně předpokládal, že Češi dají během prohibice přednost alkoholu vyráběnému především v zahraničí, domněnka se nepotvrdila. Posílení zájmu o hesla jako whisky, cognac či tequila bylo hluboko pod průměrem.

Nejvyhledávanější firma v září také souvisela s metanolovou aférou. Byla jí Likérka Drak, jejíž etikety se bez přičinění firmy objevily na některých lahvích s pančovaným alkoholem. V kategorii události bylo skokanem měsíce heslo „prohibice“.