Alkohol na internetu během prohibice? Vedl rum

Zatímco se od 14. do 27. září nesměly prodávat lihoviny s obsahem alkoholu nad 20 procent, uživatelé českého internetu ve stejné intenzivně vyhledávali informace o destilátech. Jejich zájem o různé druhy tvrdého alkoholu podle dat Seznamu vzrostl v porovnání se stejným obdobím roku 2011 o 418 procent.
Mezi nejvyhledávanější pojmy spojené s alkoholem patřil „rum“ s více než 97 tisíci dotazů a „vodka“ s 80 tisíci dotazů. Počet dotazů na rum stoupl oproti roku 2011 o 2519 procent. Třetím nejoblíbenějším heslem uživatelů internetového portálu spojeným s alkoholem se stala „zelená“, ačkoliv do vyhledávání se v tomto případě promítla i například zelená barva. Rum se rozhodně dostal na první místo mezi takzvanými skokany měsíce.
Ačkoli Seznam původně předpokládal, že Češi dají během prohibice přednost alkoholu vyráběnému především v zahraničí, domněnka se nepotvrdila. Posílení zájmu o hesla jako whisky, cognac či tequila bylo hluboko pod průměrem.
Nejvyhledávanější firma v září také souvisela s metanolovou aférou. Byla jí Likérka Drak, jejíž etikety se bez přičinění firmy objevily na některých lahvích s pančovaným alkoholem. V kategorii události bylo skokanem měsíce heslo „prohibice“.