CBS po 90 letech skončí s rádiovým vysíláním. Své stanice chce prodat

Leslie Moonves, výkonný ředitel CBS.

Leslie Moonves, výkonný ředitel CBS. Zdroj: ctk

Americká mediální společnost CBS se chystá prodat svá rádia. Dostupnost 117 stanic potvrdil výkonný ředitel firmy Leslie Moonves. CBS, která se v posledních letech zaměřuje převážně na televizní produkci, začala s omezováním rádiové výroby už v posledních letech.

CBS vlastní 117 stanic a její odhadovaný týdenní dosah ve Spojených státech je 70 milionů posluchačů. V posledních letech jí však na poli rádiového vysílání klesají tržby. Za poslední čtvrtletí loňského roku činil propad pět procent, za stejné období přitom celé společnosti vzrostly zisky o šest procent. Meziročně pak činil propad na rádiovém trhu dokonce devět procent. CBS to vysvětluje stále klesající nabídkou reklamy, včetně té politické.

Od úmyslu prodávat neustoupila CBS ani po zlepšení statistik na začátku letošního roku, když během ledna zaznamenala pětiprocentní nárůst posluchačů. V dlouhodobém horizontu však udržení těchto čísel nevěří.

Výměna stanic

Jedna z největších amerických vysílacích společností začala s obchodováním na rádiovém trhu už dříve. V říjnu roku 2014 uzavřela dohodu se skupinou Beasley Broadcasting, v jejímž rámci vyměnila čtrnáct vlastních stanic za pět konkurenčních. Cílem tohoto obchodu ze strany CBS bylo zredukovat počet svých stanic a zároveň se dostat na širší trh. Součástí dohody totiž byl zisk prvních stanic ve floridském městě Miami.

Podobný postup s výměnou nevylučuje CBS ani nyní, preferuje ale úplné ukončení svých aktivit na poli rádií. O případné ceně se zatím pouze spekuluje, podle expertů však může být hledání zájemce kvůli klesajícím příjmům problém.

Moonves oznámil plány CBS na tradičním setkání s investory. Analytici uvádí, že jen potvrdil něco, o čem se v zákulisí mluví už delší dobu. Poprvé tak ovšem učinil oficiálně. Zároveň uvedl, že za posledních pět let stouply akcie firmy o 144 procent.

CBS byla založena v roce 1927 jako čistě rádiová společnost, když od konkurence odkoupila šestnáct stanic. O čtrnáct let později začala s televizním vysíláním. V současné době vlastní přes 240 televizních stanic.

Meziroční vývoj akcií CBS:

Graphical visualization of market data.