Společnost Apple Sales International podle dTestu například informuje pouze o zkrácené, nikoliv zákonné dvouleté záruce, a navíc v rozporu se zákonem neuvádí postup pro uplatnění reklamace.
„Apple má v obchodních podmínkách pro prodej zařízení řadu ustanovení neúplných či nepřesných a některá přímo krátící práva spotřebitelů,“ uvedl vedoucí právní poradny dTestu Lukáš Zelený.
Společnost Apple na stránkách store.apple.com v odstavci o záruce ale mimo jiné píše, že jednoroční omezená záruka nevylučuje, neomezuje nebo nepozastavuje žádné právo vyplývající z nesouladu se smlouvou, jež spotřebiteli náleží dle právního řádu České republiky.
Neúplné a zavádějící jsou podle dTestu také údaje o možném vrácení zboží při odstoupení od smlouvy. Společnost od zákazníků například vyžaduje originální obal výrobku, na což nemá ze zákona právo.
„Nelze souhlasit ani s úpravou okamžiku uzavření kupní smlouvy a s ustanoveními týkajícími se odpovědnosti za škodu,“ dodal Zelený, podle kterého je svérázný i požadavek zaslat spolu s objednávkou údaje z platební karty, ačkoli smlouva ještě nebyla uzavřena.