Chello zvedla díky balkánským divákům tržby na 290 milionů | E15.cz

Chello zvedla díky balkánským divákům tržby na 290 milionů

ovladač na televizi
ovladač na televizi
• 
ZDROJ: profimedia.cz

Aleš Borovan

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Jeden z největších hráčů na trhu tematických televizí, Chello Central Europe, zažil loni příznivý rok. Tržby firmy se meziročně zvedly o 67 milionů na 290 milionů korun. Do této částky se počítají i výnosy ze Slovenska, Maďarska a sedmi balkánských zemí. Vyplývá to z účetní závěrky, kterou má deník E15 k dispozici.

Firma rostla především v segmentu satelitních předplatitelů – z šesti milionů na 60 milionů korun v roce 2011. Od kabelových předplatitelů získala o 14 milionů více, celkem 154 milionů korun. K růstu přispěli zejména balkánští televizní diváci, naopak v Česku příjmy z kabelu klesly o 2,5 milionu na 26 milionů.

Chello Central Europe se loni přehoupla do zisku 17 milionů, oproti ztrátě 60 milionů korun zaznamenané v roce 2010. Vysoký prodělek přede dvěma roky firma přičítá hlavně budování kanálu Sport2.

Společnost Chello Central Europe patří do americké mediální skupiny Liberty Global. V Česku jí kromě Chella patří i největší a mediazastupitelství Atmedia. V Česku Chello CE vysílá na satelitu a v kabelových rozvodech řadu tematických programů, mimo jiné Sport1, Sport2, dětský Minimax, kuchařský TV Paprika nebo dokumentární Spektrum.

Firma dokončila restrukturalizaci a provozní úspory, v rámci kterých pohltila sesterskou firmu Česká programová společnost. Ta v Česku donedávna vysílala program Spektrum. Díky fúzi firma Chello CE posílila dosavadní základní kapitál ve výši 200 tisíc o 127 milionů korun.

Autor: Aleš Borovan

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.