Chrenek zvýšil snahu o prodej TV Barrandov

Tomáš Chrenek

Tomáš Chrenek Zdroj: E15 Eduard Erben

Skupina investorů vedená miliardářem Tomášem Chrenkem zintenzivnila snahu o prodej digitální televize TV Barrandov. Management stanice zvýšil na podzim investice do vlastní tvorby o 100 procent, tak aby rostoucí podíl na sledovanosti (letošní cíl je 6–8 procent) zatraktivnil nabídku.

Běží i jednání s potenciálními zájemci. Podle nepotvrzených informací deníku E15 projevili zájem o ztrátovou stanici dosud čtyři investoři, mezi nimi i švýcarskoněmecký joint venture Ringier Axel Springer Media. „Je to nesmysl,“ reagovala šéfka jeho české pobočky Libuše Šmuclerová na dotaz o koupi.

Vedení televize oficiálně zachovává mlčení. „Nebudeme to komentovat,“ řekl místopředseda představenstva Barrandov Televizní Studio Janis Sidovský. Podle zdroje deníku E15 z TV Barrandov se strategický investor shání již více než rok.

Chrenek musel investovat do TV Barrandov od startu projektu více než 1,1 miliardy korun. V letech 2008 až 2010 dosáhla kumulovaná ztráta společnosti Barrandov Televizní Studio 860 milionů.

Barrandov Televizní Studio navíc na konci uplynulého roku evidovalo závazek ve výši 136 milionů korun k sesterským ateliérům Barrandov Studio, jejichž majitelem je rovněž Tomáš Chrenek. Na vrub ateliérů se rovněž platila rekonstrukce budovy, z níž TV Barrandov vysílá, a nákup televizní techniky, celkem za 161 milionů korun. Pro letošní rok je pro televizi naplánován další prodělek 120 milionů korun.

Do původních byznysových plánů stanice, které počítaly s prodejem společných balíčků reklamy Barrandova a České televize prostřednictvím spřízněného mediálního zastupitelství Media Master, zasáhla před několika týdny novela zákonů o České televizi a televizním vysílání. Ta ruší reklamu na veřejnoprávních kanálech ČT1 a ČT24. Tím se snižuje atraktivita společných reklamních balíčků, na trhu však bude více volné reklamy pro komerční televize.

Na druhé straně může Chrenek investorům nabídnout poměrně solidní postavení stanice na trhu. Podle údajů Asociace televizních organizací činil loni podíl TV Barrandov na sledovanosti 4,2 procenta. Další procentní body navíc by měla přinést sázka na vyšší objem vlastní tvorby.

Chrenkova televize spustila na podzim sitcom Ivana Mládka Noha 22, zábavní show To byl náš hit a v pátek 28. října pak odstartuje nový pořad Splněné sny. Podle odhadu deníku E15 by se investice do celé vlastní tvorby mohla na podzim pohybovat mezi 50 a 60 miliony korun.

Čtete rádi E15.cz? Dejte nám hlas ve finále ankety českého internetu v kategorii zpravodajství.