Experiment časopisu Playboy nevyšel. Vrací se k nahotinkám
Americký magazín pro muže Playboy, který před rokem skoncoval s fotkami nahých modelek, přiznal, že se dopustil chyby a k osvědčenému obsahu se opět vrací. V čísle na březen a duben se tak časopis opět objeví ve formě, v jaké byl znám desítky let, a to pod titulkem Nahota je normální, uvedla agentura Reuters.
Kreativní šéf listu Cooper Hefner, syn zakladatele Playboye Hugha Hefnera, řekl, že v době, kdy se rozhodlo o skoncování s nahotou, byl tento žánr pojímán zastarale. "Problém nebyl s nahotou jako takovou," upozornil na webové stránce magazínu s tím, že se časopis vrací k své identitě, tedy k tomu, jaký skutečně je.
Za opětovnou změnou jsou ovšem také personální změny. Scott Flanders, ředitel společnosti Playboy Enterprises, který v říjnu 2015 vysvětloval, že skoncováním s fotkami nahých žen chce rozšířit čtenářskou obec, už o své místo přišel.
Americký Playboy, který platil za etalon pánských časopisů, se v uplynulých letech potýká s klesajícím zájmem mužů. Zatímco v roce 1975 činil náklad 5,6 milionu výtisků, před skoncováním s nahotou to bylo okolo 800 tisíc kusů. Jak na tom je nyní, časopis neuvedl. Dá se ale podle agentury AFP předpokládat, že odklon k cudnosti uspokojivé výsledky nepřinesl.
Poslední "nahé" číslo Playboye vyšlo v prosince 2015 s Pamelou Andersonovou. Na obálce časopisu se ve svých 48 letech objevila po čtrnácté.