Film Masaryk je plný trikových záběrů. Podívejte se na fotografie
Pro historický snímek Masaryk režiséra Julia Ševčíka vyrábělo pražské postprodukční studio speciálních efektů MagicLab přes 171 trikových záběrů. Vytvořil je tým pětatřiceti specialistů v čele s Michalem Křečkem.
Film, který získal dvanáct Českých lvů, se z velké části odehrává v Anglii. Ale Londýn vznikl v computerech speciální postprodukce MagicLab. Součástí výroby byla cesta trikařů do Londýna, kde se detailně fotila významná britská místa, ale i na nizozemské pobřeží, kde Michal Křeček strávil jeden den hledáním správných úhlů přímořských trav, které se následně digitálně posadily před porodnici U Apolináře, aby vznikla kopie psychiatrické léčebny v americkém Wielandu.
“Spolupráce s Juliem Ševčíkem začala už téměř před deseti lety, kdy jsme společně pracovali na snímku Normal. Masaryk byl ještě mnohem rozsáhlejší a náročnější projekt. Například jedna důležitá scéna, odehravající se před sídlem britského premiéra v Downing Street 10, vznikala částečně v Praze i v Londýně. Herecká akce včetně objektů v bezprostřední vzdálenosti byly nasnímány v Praze před zeleným pozadím, detaily Downing Street už jsme nafotili v Londýně a v postprodukci jsme vše propojili a museli se soustředit na každý detail, aby si diváci ničeho nevšimli,” vysvětluje Křeček.
Dalším příkladem je záběr britského parlamentu, který byl v postprodukci vymodelován v pražských reáliích - Čechův most se díky práci kompozitorů z MagicLabu proměnil na Wesminister Bridge a Hotel InterContinental nahradil Westministerský palác s Big Benem.
Dalším zásahem bylo znásobení občanů přihlížejících projevu prezidenta Beneše před pražským Rudolfinem. "Scéna je natočena s minimálním počtem lidí v davu a následně jsou kompozitory rozmnoženy tak, aby vznikla velká davová scéna. Kromě komplexních záběrů je v Masarykovi i mnoho retuší," dodává Křeček.
