Podle deníku New York Times na obchodu, který vstoupí v platnost v roce 2013, Dreamworks vydělá 30 milionů dolarů za jeden film. Smlouva je pro společnost výnosnější než dosavadní kontrakt s HBO.
Šéf studia Jeffrey Katzenberg věří, že diváci brzy přestanou rozlišovat mezi tím, zda filmy sledují v televizi, nebo přes internet. „Je to obchod přepisující pravidla hry,“ prohlásil. „Moc se stěhuje zpět do rukou tvůrců obsahu,“ dodal programový ředitel Netflixu Ted Sarandos.
Netflix se s Dreamworks dohodl v době, kdy mu narůstá nová konkurence ze strany Applu či Amazonu. Na jeho zákazníky cílí i Internetová televize Vudu, kterou vlastní řetězec obchodů Wal-Mart. Akcie Netflixu se kvůli tomu z poslední dva měsíce propadly o 50 procent.
Jak dodaly New York Times, Internetová televize možná od února 2012 ztratí vysílací práva na filmy od Walt Disney Studios a Sony Pictures Entertainment, což by mohlo její krizi ještě prohloubit.
Nejvíce ale firmu poškodilo vlastní rozhodnutí zdražit své internetové vysílání i zásilkovou službu filmů na DVD, čímž chtěla získat hotovost na nákup dalších vysílacích práv. Předpokládá se, ze Netflix v tomto čtvrtletí přišel o milion ze svých 25 milionů uživatelů.
V roce 2013 by měl Netflix uvést tři filmy od Dreamworks: komedii z pravěku „The Croods“, příběh o hlemýžďovi „Turbo“ a adaptaci amerického animovaného seriálu „Rocky and Bullwinkle“ z 50. a 60. let. Časem k nim přibudou i starší snímky od Dreamworks.