Hudební televize Óčko zvýšila ztrátu na třináct milionů

Óčko

Óčko

Vydavatelská skupina Mafra měla na jaře dobré důvody k výměně ředitele hudební televize Óčko. Ta se loni propadla do ztráty třinácti milionů (zhoršení o deset milionů), druhého nejhoršího prodělku od roku 2004. Od dubna nastoupil na post šéfa Óčka Štěpán Wolde, který po devíti letech nahradil ředitele Jiřího Balvína.

Óčko naposledy vydělalo v roce 2008, kdy skončilo v plusu 2,5 milionu. O rok později se naopak propadlo do ztráty 29 milionů korun. Kumulovaná ztráta za poslední tři roky přesáhla 45 milionů. Plyne to z účetních závěrek, jež má deník E15 k dispozici.

Snížení výkonnosti zaznamenala hudební televize i v tržbách. Ty meziročně klesly ze 121 na 81 milionů korun. Óčko se tak vrátilo na úroveň někdy z roku 2006.

„V roce 2011 byla znát citelná stagnace reklamních výdajů u velkých klientů přímého i agenturního obchodu. Důvodem výraznějšího meziročního poklesu tržeb licenční společnosti Stanice O bylo především omezení barterových marketingových projektů. V dalším roce budeme chtít zefektivňovat využití reklamního prostoru pro marketingové účely,“ stojí ve výroční zprávě.

má za úkol výrazně vylepšit čísla Óčka, aby se za jednací stůl vrátila skupina Lagardere. Ta má dlouhodobě zájem hudební stanici koupit, zatím se však se skupinou Mafra nedohodla na ceně.

Nový ředitel plánuje pozměnit program a investovat do vývoje vlastních lifestylových pořadů. V červnu se Óčko rovněž stalo celoplošnou televizí, když přešlo do digitální sítě 3 Českých Radiokomunikací.

Televizní stanice Óčko na trhu soutěží s nováckým kanálem MTV nebo s tematickými stanicemi typu Retro Music Television.