Kabelový operátor UPC přichází o televizní zákazníky

Mění se i vnitřní struktura televizních zákazníků. Vzhledem k technologickým změnám ubývá lidí, kteří si objednali analogovou televizi, tento úbytek však není nahrazen adekvátním nárůstem objednávek digitální televize. Při meziročním srovnání třetích kvartálů 2010/2011 ubylo analogových předplatitelů o více než 36 tisíc, digitální předplatitelé narostli jen o 12 tisíc.
UPC se tímto vývojem necítí ohrožena. „Meziročně jsme ke konci třetího čtvrtletí 2011 prodali o šest tisíc více tematických balíčků (filmy, sport, dokumenty, hudba) k základní službě digitální kabelové televize Starter. Zájem o kabelovou televizi dokumentuje i dramatický růst dodaných HD-PVR boxů o téměř 21 tisíc kusů, což vnímáme jako projev zájmu o digitální televizi i pro další místnosti mimo obývací pokoj,“ uvedl mluvčí české UPC Juraj Gerbery.
Podle informací deníku E15 kvůli úbytku televizních zákazníků loni z UPC Česká republika odešli obchodní a marketingový ředitel Robert Kacovský a šéf klientského centra Karel Vaněk. To však operátor odmítá. „Důvody odchodu těchto pracovníků nebudeme specifikovat, nicméně nesouvisí s vývojem počtu zákazníků,“ reagoval Gerbery.