Kabelový operátor UPC přichází o televizní zákazníky

UPC

UPC

Největší kabelový operátor UPC Česká republika ztrácí v posledních třech letech televizní zákazníky, kteří tvoří jádro byznysu firmy. Zatímco na konci roku 2008 měla 559 tisíc klientů, kteří si objednali analogovou nebo digitální televizi, na konci třetího čtvrtletí 2011 to bylo 501 800. Pokles tak dosáhl více než deseti procent. Vyplývá to z údajů mateřské společnosti Liberty Global.

Mění se i vnitřní struktura televizních zákazníků. Vzhledem k technologickým změnám ubývá lidí, kteří si objednali analogovou televizi, tento úbytek však není nahrazen adekvátním nárůstem objednávek digitální televize. Při meziročním srovnání třetích kvartálů 2010/2011 ubylo analogových předplatitelů o více než 36 tisíc, digitální předplatitelé narostli jen o 12 tisíc.

UPC se tímto vývojem necítí ohrožena. „Meziročně jsme ke konci třetího čtvrtletí 2011 prodali o šest tisíc více tematických balíčků (filmy, sport, dokumenty, hudba) k základní službě digitální kabelové televize Starter. Zájem o kabelovou televizi dokumentuje i dramatický růst dodaných HD-PVR boxů o téměř 21 tisíc kusů, což vnímáme jako projev zájmu o digitální televizi i pro další místnosti mimo obývací pokoj,“ uvedl mluvčí české UPC Juraj Gerbery.

Podle informací deníku E15 kvůli úbytku televizních zákazníků loni z UPC Česká republika odešli obchodní a marketingový ředitel Robert Kacovský a šéf klientského centra Karel Vaněk. To však operátor odmítá. „Důvody odchodu těchto pracovníků nebudeme specifikovat, nicméně nesouvisí s vývojem počtu zákazníků,“ reagoval Gerbery.