Michal Noga: Jak jsem vymyslel tablety pro gamery
Michal Noga studoval inovace ve zdravotnictví v Praze a Miláně, pracoval pro miliardové korporace a v duchu si spřádal velký plán. Šlo o jeho vlastní byznys, kde by využil svoji lásku k hraní her. Povedlo se. Dnes má na stole něco, co míří na raketově rostoucí segment gamingu. Jde o speciální tablety pro hráče, které podporují jejich zdraví a zlepšují pozornost, s názvem MADMONQ. V textu pro e15 magazín se Michal Noga zamýšlí, proč je hraní her stigmatizované jako nezdravé, a proč se to se svými fialovými tabletkami rozhodl změnit:
Hry byly odjakživa součástí mého života. Většinu svého mládí jsem strávil u Unreal Tournamentu, Warcraftu 3 a Doty. Zároveň se prakticky celý život zajímám o zdraví, takže jsem si z první ruky uvědomoval jistou nekompatibilitu mezi hraním a zdravým životním stylem. Sezení u počítače dlouho do noci, pití přeslazených energy drinků, k jídlu převážně fast-food a jako třešnička na dortu téměř nulový pohyb. Možná i to mě zavedlo ke studiu inovací ve zdravotnictví v Praze a Miláně a posléze i do pracovního prostředí ve stejném oboru.
Moment, který se pro mě ukázal jako zlomový, byly zprávy o tom, jak hráči na mistrovství světa v CS:GO v Katowicích začali pro zlepšení výkonu a soustředění používat adderal, což je látka vyvinutá primárně pro léčbu mentálních poruch jako například ADHD. Sice může krátkodobě zlepšit koncentraci, nicméně s sebou nese celou řadu dlouhodobých zdravotních rizik včetně závislosti.
Vlastně mě dost překvapilo, že neexistuje žádná zdravá, přírodní alternativa bez vedlejších účinků, která uspokojí hráčskou potřebu výkonu a koncentrace. Ve své tehdejší práci jsem měl za úkol vymýšlet inovace a vyhledávat nové produkty pro farmaceutická portfolia. Časem jsem se vypracoval až do řízení inovací pro miliardové firmy, a během toho se mi v hlavě postupně rodila myšlenka na suplement vytvořený speciálně pro hráče, s extra důrazem na zdraví a bezpečnost.
Postupně jsem si začal dávat dohromady set přírodních ingrediencí, a díky své práci tedy nešel do MADMONQ® projektu úplně naslepo. Největším oříškem byla forma cucavé tablety. Tu jsem chtěl za každou cenu, protože mi bylo jasné, že klasická polykací tableta by hráče odradila.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!