Motor na peníze Marie Poledňáková zpomaluje

režisérka Marie Poledňáková

režisérka Marie Poledňáková Zdroj: profimedia.cz

Režisérka Marie Poledňáková, jedna z nejsilnějších značek na českém trhu, ztrácí ekonomickou sílu. Její poslední film Líbáš jako Ďábel s Kamilou Magálovou a Oldřichem Kaiserem v hlavních rolích nedosahuje měsíc po premiéře takového úspěchu jako předchozí film Líbáš jako Bůh (2009).

Zatímco první díl měl podle údajů Unie filmových distributorů čtyři týdny po uvedení na kontě přes 51 milionů korun ze vstupného, Líbáš jako Ďábel přilákal za stejný počet týdnů do kas o 11 milionů korun méně.

Rozdíl je patrný i v počtu diváků: 429 tisíc (Bůh) ku 315 tisícům (Ďábel). A to i přesto, že producent filmu, firma Falcon, nasadila Líbáš jako Ďábel do distribuce v ohromujícím počtu 102 kin, film Líbáš jako Bůh se objevil ve 27 premiérových kinech.

„Vycházíme z toho, že druhý díl je vždy o něco slabší, co se týká tržeb a počtu diváků. Divák se nyní chová obezřetněji při nákupu lístků než před třemi lety. Trh se změnil, filmy žijí kratší dobu. Příliš nám nenahrává ani teplé počasí a velké sportovní události,“ uvedl šéf Falconu Jan Bradáč.

„Ďábel“ držel tempo s „Bohem“ ještě druhý týden od premiéry, kdy oba snímky shodně utržily po 27 milionech. Zaostávat začal až v třetím týdnu promítání. Líbáš jako Ďábel se v kinech muselo poprat o pozornost diváků s hity, jako jsou Avengers nebo Muži v černém 3.

Jak filmům přibývali diváci a tržbyJak filmům přibývali diváci a tržby | E15

Líbáš jako Bůh vidělo celkem přes 900 tisíc diváků, kteří nechali v kinech 90 milionů korun. Rozpočet filmu Líbáš jako Bůh se pohyboval okolo 40 milionů. Polovinu z tržeb si berou provozovatelé kin, 15 až 20 procent distributoři. Poslední dva filmy Marie Poledňákové měly výhodu, že je produkovala a distribuovala stejná společnost Falcon.