Odborní pracovníci v internetových obchodech si loni platově polepšili meziročně o čtrnáct procent. Průměrná mzda v kvalifikovaných profesích typu specialistů na marketing, sociální sítě či vývojářů se ustálila na 49,4 tisíce korun. V celé ekonomice byla v závěru loňského roku průměrná hrubá mzda 33,8 tisíce korun.
Průzkum uskutečnila pro personální agenturu Online People výzkumná společnost Response Now mezi 1117 respondenty s výjimkou pracovníků ve skladech. Podle e-shopů by si však i skladníci měli polepšit.
„Pro následující období plánujeme přehodnocení mezd. Posuzujeme každou jednotlivou pozici a výkon zaměstnance. Zvýšení máme plánované od letošního června. V průměru je to pět procent včetně variabilní složky,“ sdělil personální ředitel Mall Group Ondřej Slabý.
V odborných profesích rostly mzdy výrazně rychleji. Téměř polovina účastníků průzkumu uvedla, že si loni polepšila až o pětinu a týž nárůst očekává i letos.
Informace o mzdách v internetových obchodech zatím chyběly. „V Česku je přes čtyřicet tisíc e-shopů, které zaměstnávají velké množství lidí. Neexistují ale relevantní statistiky, které by rostoucí e-commerce z pohledu personalistiky sledovaly,“ připomněla spoluzakladatelka Online People Magdalena Divišová.
Průzkum mimo jiné ukázal velké rozdíly v odměňování mužů a žen. Ženy měly v e-commerce loni průměrně o 38 procent nižší mzdy než jejich mužské protějšky. Mzdy mužů rovněž rostou výrazně rychleji.