Nova převezme v Česku komunikační službu ICQ

Centrum převzalo provoz ICQ v Česku od Atlasu při sloučení obou společností. Nový vlastník ICQ, ruský investiční fond Digital Sky Technologies, který službu získal v dubnu roku 2011 od amerického internetového giganta AOL, ale v posledních měsících nebyl spokojen s výnosy z reklamy. Před několika týdny Rusové ukončili spolupráci se slovenskými provozovateli a ukončení spolupráce s Centrem je jenom další logický krok.
Tři miliony Čechů na Facebooku. Počet lidí na ICQ neznámý
Podrobné finanční údaje žádná ze skupin nezveřejňuje. ICQ ale v Česku a také v dalších zemích trpí úpadkem zájmu vlivem stále sílícího Facebooku. Ten už má u nás přes 3 miliony uživatelů a de facto se stává komunikačním standardem. ICQ skutečný počet uživatelů v našich krajích už dlouho nezveřejnilo. Naposledy známé číslo jsou 2 miliony uživatelů, ti už ale nyní nemusí být aktivní. Jediným měřítkem jsou údaje z NetMonitoru, podle kterého na stránku ICQ měsíčně zavítá kolem 370 tisíc uživatelů, což je meziroční pokles o zhruba 40 procent.
Centrum se staralo nejenom o distribuci, lokalizaci a další aspekty samotné komunikační aplikace, ale také o propagaci a portál ICQ Zones, kam firma dodávala obsah, a prodej reklamy. Toto všechno nyní přejde pod Novu.
Nova je vůbec největším mediálním kolosem v Česku, jehož roční příjmy dosahují bezmála 6 miliard korun. Centrum Holdings má kolem 400 milionů, ovšem pouze z internetu.
Centrum je na internetu stále výdělečnější, než CET 21. Podle posledních informací AdMonitoringu si Centrum Holdings v prosinci 2011 přišlo na více než 45 milionů korun, zatímco CET 21 vydělala něco málo přes 5 milionů. Weby pod doménou nova.cz mají měsíční návštěvnost přes 1 milion a 500 tisíc uživatelů, Centrum.cz má téměř 3 a půl milionu uživatelů.
Nově ICQ zapadá do celkového internetového konceptu. Díky ICQ si navíc bude moci zvýšit návštěvnost. Rusové totiž umožňují započítávat návštěvnost z lokálních stránek ICQ do celkové návštěvnosti provozovatele. Centrum tak přijde o necelých 400 tisíc lidí, Nova si stejný počet naopak připíše k dobru.
CET 21 může ICQ začít propagovat v rámci svého vysílání. Podobně, jako to dělá s bulvárněji laděným webem TN.cz a internetovou videopůjčovnou Voyo.cz. Reklamu v ICQ může začlenit do svých balíčků.