On-line komunikaci ovládla káva a pojišťovna

Pytle s brazilskou kávou

Pytle s brazilskou kávou Zdroj: CC BY-SA 2.0: Fernando Marfa - Wikimedia Commons

Daniel Bohuslav
Podle meziměsíčního srovnání on-line komunikace, kterou pro deník E15 a měsíčník Strategie monitoruje společnost KBM Group, patřilo sledované období hned několika brandům. Ke značkám, u nichž byl v porovnání první poloviny června a první poloviny července zaznamenán největší nárůst komunikace, patří například mezinárodní řetězec kaváren Starbucks.

Ten zaujal jednak svým hospodařením (holding spravuje podstatnou část financí v Nizozemsku kvůli nízkým daním, v ČR i nadále vykazuje ztrátu), jednak plány na otevření dalších mimopražských poboček.

Starbucks tradičně rozděluje veřejnost na dva nesmiřitelné tábory, a zatímco jeho skalní příznivci oslavují stylové prostředí a lákají řetězec například do Brna, většina diskutérů spíše kritizuje příliš vysoké ceny. Starbucks, který u nás přitahuje zejména turisty, plánuje v následujících letech přesvědčit také domácí spotřebitele a vyvrátit představu „obchodu, kde mají kafe za stovku“.

V první polovině července se také zvýšil počet zmínek o pojišťovně Allianz, a to hned z několika důvodů. Diskuzi vyvolal zejména odkup podílu v penzijní společnosti Allianz poradenskou firmou Partners. Samotný záměr sklidil spíše rozporuplné reakce poukazující na kontroverzní majetkové propojení „nezávislých“ poradců s autorem nabízeného finančního produktu.

Na rozdíl od nepopulárních poradců, kteří z této ani z jiných diskuzí nevycházejí zrovna příznivě, si značka Allianz drží vcelku pozitivní image poskytovatele „někdy trochu dražších, nicméně kvalitních a spolehlivých služeb“.

Autor je PR manažer projektu wlip